Na de eerste training van de Ds op het veld had Remco een goed idee. We spelen tegen elkaar een oefenwedstrijd voordat we beginnen aan de echte competitie. De ploegen waren zo geregeld maar het vinden van een scheidsrechter viel niet mee. De eerste kreeg keelpijn, de tweede hoofdpijn maar gelukkig wilde de vader van Anne-Sophie de oefenwedstrijd tussen Swift D2 en D3 fluiten! Super!
Op het hoofdveld zijn de lijnen al getrokken en moeten we slechts twee vaste palen in de grond zetten om met de wedstrijd te kunnen beginnen. In de dug-outs zitten heel wat ouders en supporters van beide teams gezellig op elkaar gepropt want hoewel het zonnetje schijnt, staat er een fris windje. De spelers hebben er zin in. Met Anne-Sophie, Tijn, Esmee en Loïs in de aanval en Aram, Christophe, Isabella en Nina in de verdediging begint D2 aan de wedstrijd. Tijn en Anne-Sophie zijn op schot terwijl in onze verdediging nog even de draai gevonden moet worden. D3 maakt daar goed gebruik van en scoort. Als we van vak wisselen, staat het 3 – 1. Mylène komt er in voor Loïs. Het vak dat nu aan het aanvallen is, wil maar niet op gang komen. Zodoende krijgt D3 vaker de bal in de aanval. Het staat 3 – 2. We nemen heel even rust en vragen ons af waardoor het komt dat we “niet op gang komen”. Aan de scheidsrechter ligt het in ieder geval niet. Gooien, vangen, de wind, de molens die niet draaien …
Anne-Sophie en Tijn blijven op schot en terwijl Mylène en Esmee ook mooie kansen hebben, scoren zij. De verdediging zit er boven op en D3 krijgt geen kans om te scoren. Isabella komt er in voor Nina en samen met haar broer weten zij, in de laatste aanval, de stand naar 8 – 2 te brengen. Aram maakt nog een paar mooie afstandsschoten die er nu niet in gaan maar ik verwacht dat die er in de competitie wel in gaan.
We bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten, D3 voor de leuke wedstrijd en wensen hun succes voor het komende veldseizoen en zoeken dan snel de warmte op want zeker aan de lijn is het behoorlijk fris geworden. Zaterdag gaan we beginnen aan “het echte werk”.