Onze laatste zaalwedstrijd van dit seizoen spelen we uit tegen Seolto D2. Seolto kan kampioen worden maar moet wel winnen. Wij hebben niets te verliezen, we staan onderaan in de poule en spelen iedere wedstrijd beter.
Om half tien vertrekken we op de fiets richting Vlissingen. Het is prachtig voorjaarsweer en in een mum van tijd zijn we bij de Baskenburg. We spelen deze keer niet in de prachtige zaal met houten vloer maar in een kleinere zaal er naast waar we Swift E3 een schitterende wedstrijd zien spelen.
Tijn is er niet bij dus we zijn met precies 8 spelers. We beginnen met Christophe, Aram, Isabella en Loïs in de aanval. Anne-Sophie, Esmee, Mylène en Nina zitten er boven op in de verdediging. Nemen over en onderscheppen. Het staat 2 – 0 als we wisselen van vak. Er wordt hard gewerkt en als Esmee scoort en even later Anne-Sophie, kan ons geluk niet op. 2 – 2!!! Super!!! De 3 coaches van Seolto raken lichtelijk in de stress. Maar het lukt hen niet om te scoren. In de laatste minuut voor de rust wordt er zelfs – uit pure wanhoop – een dame gewisseld! Isabella krijgt nu zo’n lange dame dat ze bijna door haar benen kan lopen.
In de rust zie ik acht, rood aangelopen enthousiaste hoofden. Het gaat super goed en we voelen de stress van Seolto dat ze moeten winnen. Met hetzelfde enthousiasme beginnen we aan de tweede helft. Seolto heeft zijn sterkste team in het veld staan. Er is veel lijfelijk contact. Toch is het een eigen bal, die bij Isabella een bloedlip veroorzaakt. Even ligt de wedstrijd stil. We hebben geen reservespelers aan de kant… Spannend wat er gaat gebeuren … Gelukkig kan ze nog spelen. De bikkel. Het wordt 3 – 2, 4 – 2, 5 – 2. Het Vlissingse publiek gaat los. Maar wij laten ons niet gek maken. Spelen ons spel. Fanatiek onderscheppend, verdedigend, aanvallend. We wisselen van vak. Anne-Sophie maakt weer een prachtig schot! Het is niet voldoende om te winnen. Maar we hebben wel ons zelf overwonnen! Allemaal echt allemaal hebben we goed gespeeld tot de laatste minuut. 9 – 3 is de eindstand.
Ook de scheidsrechter vond dat een gelijkspel een beter beeld zou geven van deze wedstrijd .. Maar daar had Seolto natuurlijk geen boodschap aan. Die gingen feestend en knallend op de foto (net als onze Swift D1 in de Sprong – op datzelfde moment -).
We pakken onze spullen en fietsen in de zon naar het Vrijburgbad. Samen zwemmen, spelen, frietjes eten en sommigen gaan zelfs van de hoogste duikplank! Wat een heerlijke afsluiting van dit zaalseizoen!
Wij kijken uit naar de veldcompetitie want als we zo door gaan…..