Vandaag moest het gebeuren voor Swift 4. In een rechtstreeks duel met concurrent TOP 4 kon Swift 4 het alleenheerschappij binnenslepen. Alles zou moeten kloppen vandaag. De professor ging naar een speciaalzaak om zijn borsthaar perfect te krullen. Ingmar stond ongeveer 3 dagen voor de spiegel om zijn haar correct te föhnen. Anonymous plakte wat tape op haar benen en de Man van Staal, tja ziet er natuurlijk sowieso al gewoon standaard goed uit. TOP had rekening gehouden met een massaal toestroom aan supporters dus werden de nodige plaatsen op de tribunes gereserveerd.

Met een spectaculair voorprogramma ging onze wedstrijd om 15:15 van start. Beide ploegen kwamen niet denderend uit de startblokken. Veel plaatsfouten zorgde ervoor dat het publiek eerst ff een paar biertje ging drinken om de wedstrijd wat leuker te maken. Pas na acht minuten werd er gescoord, het was TOP dat de 1-0 binnen schoot. Pas vier minuten later was het eerste doelpunt van Swift 4 een feit. Met de tweede vrije bal uit de wedstrijd (de eerste scoorde Pantyman maar werd afgekeurd) was het de Man van Staal die de 1-1 binnen schoot. Terwijl hij nog handtekeningen uitdeelde en op de foto ging met enkele vrouwelijke fans was het de Witte Keniaan al die met een mooie doorloper de 1-2 op het scorebord zette. Ook de 1-3 kwam op naam van de Witte Keniaan die er nogmaals langsvloog. TOP had het 2e deel van de eerste helft nauwelijks iets te vertellen en Swift ging lekker door. Eerst was het weer de Man van Staal die zijn schot al lang van te voren er in zag gaan en met zijn handen in de lucht de fotografen aan de zijkant opzocht. Niet veel later waren het Pantyman en weer de Witte Keniaan die Swift 4 op een 1-6 ruststand zetten.

In de rust werd iedereen nogmaals op scherp gezet. Belangrijk was om de tweede helft net zo scherp te starten om een veilige marge te pakken. De Witte Keniaan hoefde dat geen twee keer te horen. Met zijn eerste schot in de 2e helft was het meteen 1-7. TOP 4 had veel moeite om tot goede kansen te komen maar waar ze in de eerste helft niet vielen lukte dat de tweede helft beter. Ze kwamen terug naar 3-7. Maar de reactie van Swift 4 volgde direct. Blondie gooide haar blonde lokken opzij en mikte een vrije bal er in. En wie ander dan de Witte Keniaan vloog er weer langs en scoorde met een doorlopen de 3-9. TOP 4 deed nog wat terug maar daarna was het weer de Man van Staal die zijn vrije bal scoorde, nadat hij duidelijk riep TE KORT!! Hierna volgde er een periode van leuke kansen maar geen goals. Maar Swift 4 verdedigde goed en TOP 4 wist hier totaal niet mee om te gaan. Na vijftien minuten vond Blondie het genoeg en schoot zij de 5-11 binnen en wisten we dat de wedstrijd met nog 7 minuten te gaan definitief gespeeld was. Rambo en Tamara kwamen op verzoek van de massaal toegestroomde supporters (miss D and V, die voor de nodige boomerang (hoe schrijf je dat?!) filmpjes zorgde) nog binnen de lijnen en na de 6-11 van TOP was het weer aan Swift 4 om lekker te scoren. Eerst was het Anonymous met een doorloper uit het boekje en daarna wie anders dan de Witte Keniaan die de 6-13 binnenschoot. Ja als je goed telt alweer zijn zesde! Mede mogelijk gemaakt door zijn vakgenoten De Professor, Jessica en Blondie. Na een laatste stuiptrekking van TOP was het Rambo die de 7-14 eindstand op het scorebord zette en hiermee was het kampioenschap helemaal binnen.

Tijdens de derde helft werd het feest uitbundig gevierd. De bierglazen vlogen door de kantine en Reinier moest zich nog even verantwoorden voor het missen van het zesde doelpunt van de Witte Keniaan. Graag willen wij het massaal toegestroomde publiek (miss D and V) bedanken voor hun steun! Zonder jullie hadden we het niet gekund. Volgende week mogen we thuis nog een wedstrijd tegen Atlas 3 spelen en daarna zal de kampioenschaptaart gesneden worden. De kans is aanwezig dat er iemand een stuk taart in zijn of haar gezicht gaat krijgen dus we roepen iedereen op om gezellig te komen kijken. Foto’s nemen is uiteraard toegestaan en zelfs aanraken staan we toe. Dus grijp je kans en kom ff langs.

Scores Swift: De Witte Keniaan (Ingmar) 6x, De Man van Staal (Merijn) 3x, Blondie (2x), Anonymous (Mireille) 1x, Pantyman (Youri) 1x en Rambo (Remi) 1x.

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com