Vandaag stonden de Swift 4 strijders thuis oog in oog met Scheldevogels 2. Een ploeg die recent zowel TOP 4 als ONDO 4 had verslagen. Bij winst zat er met nog twee wedstrijden te gaan sowieso al een gedeeld kampioenschap in. Elk detail zou vandaag dus van groot belang kunnen zijn. De tika taka tactiek werd doorgenomen. Het haar van de Witte Keniaan werd nog eens goed geföhnd. Het borsthaar van de Professor gekruld en de satésaus alvast opgewarmd voor Captain Stevie. Dat laatste begrepen wij overigens ook niet. Afijn naar de wedstrijd.

Om 15:15 werd de wedstrijd zonder onze Pantyman en Tamara ingefloten. Met Madelief op de bank en onze trouwe supporters Jacco en Lois hadden we er alle vertrouwen in. Helaas ging het eerste kwartier niet zoals gehoopt. Scheldevogels gaf veel druk waardoor wij het aanvallend lastig hadden. En ook verdedigend kwamen we vaak net een stapje te kort waardoor Scheldevogels de betere kansen kreeg. Met een 1-2 achterstand moest er iets gebeuren. Het eerste antwoord kwam van Captain Stevie die een mooi schot binnenknalde. En daarna was Ronaldinho die zijn tegenstander z’n hielen liet zien en een doorloopbal er in legde. Let op, al z’n 2e van de wedstrijd. Nadat Scheldevogels op gelijke hoogte was gekomen was het tijd voor de great Benji show met de lieftallige assistentie van Sophie. Zoals een echte Ajacied schudde hij enkele prachtige moves uit z’n mouw en voila een doorloopbal en schot later stond het 5-3. Helaas deed Scheldevogels direct weer iets terug maar het laatste woord voor de rust was weer aan Ronaldinho, die weer een mooie doorloopbal afrondde. Met een 6-4 ruststand als gevolg.

Tijdens de rust werden de puntjes op de i gezet. En met ingaan van de tweede helft werd een van deze punten tot in detail uitgevoerd. Captain Stevie zorgde voor een directe steun en Anonymous vloog er langs en legde de 7-4 binnen. Ook nu kwam Scheldevogels weer terug maar het antwoord kwam direct van Ronaldinho. Met z’n 4e treffer zorgde hij weer voor een marge van drie punten. Hierna was het woord aan Scheldevogels. Met ongeveer drie of vier schoten en drie doelpunten op rij was de stand ineens weer gelijk, 9-9. Maar nog in dezelfde minuut van de gelijkmaker kwamen we weer op voorsprong. En wie anders dan de enige echte Ronaldinho kon het zijn om deze te maken. Alweer z’n vijfde.

It’s like in Portugal they have Ronaldo, great player but not really handsome. In Brazil they have Ronaldo, Romario and Ronaldinho, but he’s fake. We have our own Ronaldinho. He scored like seven goals, it was like met twee vingers in de nose. You will love him, you really will. He’s great!

Nadat Scheldevogels weer op gelijke hoogte kwam was het tijd om een gaatje te maken. Met een vrije bal van Benji en een schot van Anonymous stond het 11-9 met nog vijftien minuten te spelen. Scheldevogels reageerde snel door weer te scoren maar met de treffers van Benji en de zesde van Ronaldinho stond het 13-10 met nog een kleine tien minuten te gaan. Dit moet toch binnen zijn! Acht minuten voor tijd kwam Scheldevogels toch weer op 13-11. Een signaal voor de aanval om het uit te spelen. Ondertussen waren de Professor en de Man van Staal ook binnen de lijnen gekomen. Er volgde een paar aanvallen waarbij de minuten voorbij vlogen. De scheids stond al met z’n fluit in z’n mond om voor tijdrekken te fluiten na enkele overdreven missers van Ronaldinho en de Man van Staal maar Ronaldinho voelde de scheids goed aan en raakte op dat moment weer express de korf. En toen volgde er een fluitsignaal. Ai een stip tegen. 13-12 met niet lang meer te gaan. Het zal toch niet… En nee er kwam een reactie, in de laatste minuut wel te verstaan. De Man van Staal vloog voorbij z’n tegenstander en sprong de lucht in voor some quality air time. Aangezien hij wist dat dit de wedstrijd op slot zou gooien en het kampioenschap binnen zou zijn moest alles kloppen. Hij deed z’n haar goed, deelde handtekeningen uit, ging op de foto met de massaal toegestroomde fans. Even overwoog hij om te dunken maar zag Ronaldinho op een betere positie helemaal vrij staan en legde de bal af. BAM! Ronaldinho maakt z’n zevende van de wedstrijd, 14-12 en het kampioenschap was sowieso binnen. Hierbij uiteraard hulde aan zijn vakgenoten (Jessica, Blondie en Rambo) die deze doelpunten mede mogelijk hebben gemaakt.

Een pittig potje waarbij de derde helft nog goed gevierd werd. Op naar volgende week waar we uit tegen TOP 4 het alleenheerschappij willen binnenslepen. Met nog twee wedstrijden voor de boek moet dat gaan lukken. De foto’s van de wedstrijd zijn hier te bekijken.

Scores Swift:  Ronaldinho (Ronald) 7x, De echte Ajacied (Ben) 4x, Anonymous (Mireille) 2x en Captain Stevie (Steven) 1x

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com