Vandaag stond de Middelburgse derby op het programma. Swift (M) 4 moest in een uit/thuiswedstrijd aantreden tegen ONDO (M) 4. ONDO (M) 4 dat volgens het wedstrijdprogramma virtueel 2e stond. Huh wacht even… Ze staan in de stand toch echt 5e, weliswaar wat potjes minder gespeeld. Echter kan je alleen virtueel 2e staan als je op dat moment aan het spelen bent en naar een overwinning lijkt te gaan. En die overwinning zou dan tegen het sterrenteam van Swift 4 gepakt moeten worden, yeah right…. Afijn laten we het over de wedstrijd hebben.

De wedstrijd was nog niet begonnen of ONDO (M) 4 leek al een psychologische voorsprong te hebben. De Man van Staal bleek een beetje te roesten en lag de hele middag op bed. Tamara en Jessica waren ook niet helemaal choco en laten die drie nou bij elkaar in ‘t vak starten. Gelukkig na enkele witte lijntjes (waar we verder niet meer over praten) en wat smeerolie werd Rambo gerustgesteld dat ie niet alles in z’n eentje hoefde te doen vandaag.

Tijdens het inschieten leken vooral de wissels met scherp te schieten. Onze Pantyman en enige echte Ajacied gaven dan ook aan dat ze alvast zouden beginnen met hun warming-up. Rond de klok van bedtijd (19:50) ging de wedstrijd van start. En na nog geen twee minuten was het al raak. Rambo zette zijn nightvision aan, hield rekening met de wind, controleerde het zweetgehalte van Pantyman en deed zijn haar nog even goed voordat hij aanlegde. BAM 0-1. ONDO kwam minder sterk uit de startblokken. Aanvallend leken ze heel erg zoekende naar iets wat ze eigenlijk in hun eerste aanvalsvak de hele wedstrijd niet zouden vinden. Swift 4 verzuimde om de 0-2 te maken waardoor na zeven minuten het weer gelijk werd. Niet veel later kreeg een uitgelezen kans om via de strafworpstip er 1-2 van te maken. Hier verzuimde ze in maar niet veel later werd toch de 1-2 van afstand binnen geschoten. Aan Swift-zijde kregen we voldoende goede kansen alleen bleef het doelpunt ff uit. Op een gegeven moment stond ‘t aanvalsvak helemaal stil, en dan is onze Blondie op haar best. Dan schieten we toch gewoon van een toch wel flinke afstand. BAM, 2-2. Terwijl in t andere vak de woorden van niet doen, kom op, tempo mensen weer werden ingeslikt. In de vier minuten hierna bleek dat de ietwat verroeste onderdelen van de Man van Staal warm waren geworden. Twee kansen equals twee doelpunten, mede mogelijk gemaakt door Tamara en Jessica. Bij het eerste doelpunt was het een pass naar het achterveld van Jessica en Tamara die op het juiste moment voor stapte zodat de Man van Staal zijn befaamde twijfel een of twee handen afronding airtime doorloopbal kon uitvoeren. Het werd een ongemakkelijk tweehander maar zat er goed in. De airtime bleek geklokt te zijn op zo’n zestien seconden. Helaas net niet genoeg voor het Guinness Book of Records. Het tweede doelpunt was een mooie korte kans die door Jessica mogelijk werd gemaakt. In het andere vak was het de luchtmacht die van zich liet horen. In een paar minuten tijd schoten De Captain en De Professor Swift 4 naar een 2-6 voorsprong. En juist in deze sterke fase stokte het bij Swift. De laatste acht minuten viel er geen doelpunt meer en wist ONDO de spanning weer wat terug te brengen door de 3-6 te maken.

Na de rust probeerde Swift 4 door te drukken om de wedstrijd op slot te gooien. De Captain staakte de wedstrijd uit voorzorg wegens knieklachten waardoor De witte Keniaan binnen de lijnen kwam. Swift 4 had de overhand maar wist dit niet in scores uit te drukken. Kansen genoeg maar pech in de afronding. En tja dan valt ie altijd wel een keer aan de andere kant. Na negen minuten stond het 4-6 en was de spanning terug in de wedstrijd. Wat er in de zes minuten hierna precies gebeurde is niet helemaal duidelijk gekeken naar het scoreformulier (Reinier, je had 1 taak… ;-)). Het kwam iig neer op een schot, een redelijk bizarre stip en een assist van Ronaldinho die niet eens speelde. Huh? Ja huh inderdaad. Na de treffer van ONDO was Ronaldinho nog vanaf de zijlaan aan ‘t praten met de tegenstander. Vermoedelijke ging dit gesprek over bier. Of bowlingballen. Hoe dan ook, door deze geniale afleidingsmanoeuvre kon De Professor zijn briljante techniek laten zien. Een soort onderhandse doorloopbal die er erg mooi inviel. Hierna was het De Man van Staal die eens nonchalant ging aanleggen van vier meter. Eerst seinde hij naar z’n medespelers om te vangen, tja toch een 0,3% kans dat hij zou missen. Hij deed z’n boxer even goed, deze was in de eerste helft gescheurd doordat vrouwelijke fans het veld in waren gelopen. Zwaaide even naar het publiek, knipoogde even naar Ronaldinho die daarvoor had gezegd de volgende gaat erin en legde aan. Hij werd nog bijna verdedigd maar BAM, 6-8! (als het scoreverloop hier wel klopt iig ;-)). Het laatste kwartier werd een kwestie van volhouden. Verdedigend continue veel druk en veel onderscheppingen en aanvallend lange aanvallen. En dat ging zeer verdienstelijk. We wisten zelfs nog de wedstrijd op slot te gooien met een heerlijk uitgevoerde bal 1 van ons liefdeskoppel. Wel zagen enkele ONDO spelers dit al voordat de wedstrijd begon zien aankomen maarja hij zat er toch wel ff lekker in. Met een 6-9 stand werd de wedstrijd afgefloten en was voor Swift 4 ook de 6e overwinning op rij binnen. Hierbij ook special thanks to onze wissels Leonie en Madelief.

Het kampioenschap begint nu toch wel echt te kriebelen bij Swift 4. Echter staan er toch echt nog zes wedstrijden op het programma. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Blauw Wit (K) 3 op het programma. Zeker uit altijd een lastige pot maar Swift 4 gaat er vol vertrouwen heen.

Scores Swift: De Man van staal (Merijn) 3x, De Professor (RJ) 2x, Rambo (Remi) 1x, Blondie (Ariska) 1x, Captain Stevie 1x en De witte Keniaan (Ingmar) 1x

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com