Afgelopen week stuurde teamouder Karina een whatsapp bericht naar de groepsapp van Swift D2 over de wedstrijd en wie er op staat om te rijden. Mylène is er niet. Ilse wil invallen en haar vader Rob gaat mee – kan hij gelijk D2 – die hij iedere dinsdag traint – zien spelen. Isabella mag ook weer een halve wedstrijd spelen.

Donderdag komt het bericht op de groepsapp dat Nina ziek is en niet veel later meldt Aram zich ziek en vertelt Geesje op de app dat Loïs zich niet fit voelt. Het griepvirus is aan het toeslaan bij D2…. Gelukkig moet D1 niet spelen en willen ook Valerie en Hellen bij D2 invallen.

Thuis hebben we nipt verloren van Togo D2. Het ging toen mooi gelijk op net op het laatste moment verloren we met 3 – 4.  We maken dus een goede kans om te winnen vandaag. Ik besluit om Rob de wedstrijd te laten coachen zodat ik op tijd naar de toneelvoorstelling van Mylène, mijn dochter, in het Spiegeltheater kan.

Via de app volgen we thuis de wedstrijd. We beginnen met 0 – 0. Dan wordt er 0 – 1 en 0 -2 door geappt. “Dat gaat goed”, denk ik. Maar niets is zoals het lijkt. Want als Valerie een doelpunt maakt staat het 1 – 2. … En even later maakt Tijn de gelijkmaker! Yes!!! We komen achter met 4 – 2. Maar daar scoort Valerie weer en het staat 4 – 3 als we de rust in gaan.

Nina volgt ook vanaf de bank thuis de wedstrijd via de groepsapp. Ze is blij dat er al drie doelpunten zijn gevallen, schrijft ze. Maar dan bam-bam-bam vallen er 3 doelpunten aan de kant van Togo. Maar Isabella is back!!! Ze scoort 2x achter elkaar!!! Super!! Het is een spannende wedstrijd om te volgen via de app. … Dan komt het bericht dat de wedstrijd is afgelopen. Eindstand 9 – 5. Dan volgt er een sfeervol sneeuwplaatje uit Goes op de app. Rob laat weten dat er hard gewerkt is en dat Togo ook met twee spelers uit een hoger team speelden … Het was een leuke wedstrijd verzekerden de spelers en de ouders mij toen we ons ’s avonds verzamelden om op te lopen bij Swift 1.

Door de zieken is onze ploeg nog steeds niet compleet en kunnen slechts zes speler aan de hand van ons eerste team mee het veld op rennen. …. Opvallend was hierbij de keuze van Loïs … Laten we er vanuit gaan dat ze niet kon kiezen tussen haar twee neven…. Tijn geeft de bal aan de scheidsrechter en de wedstrijd kan beginnen. D2 heeft niet veel tijd gehad om naar de spannende wedstrijd van Swift – Des te kijken. Ze namen namelijk hun taak als loodjesverkopers zeer serieus en hebben er heel wat verkocht. In de rust schieten ze op de korf in het veld. Isabella scoort drie maal en mag zodoende de winnende loodjes trekken. Swift wint de wedstrijd met 23 – 21.

Nu het kampioenschap er voor ons hoogst waarschijnlijk niet meer in zit … zullen we ons focussen op het eerste van Swift dat wel de mogelijkheid heeft om kampioen te worden net als Swift 2 en 4, B1, C1, D1, E2 en F1 ….