We weten dat de dames van Zaamslag een kop grote zijn dan wij. Maar beter zijn ze zeker niet. We zijn allemaal op tijd aanwezig en schieten in tijdens de rust van Swift E3 die een leuke wedstrijd speelt en winnend het veld verlaat.

Twee Swift dames voelen zich niet helemaal fit maar gelukkig is Isabella er weer en mag ze voorzichtig een helft mee spelen! Zo blij mee! Ons team weer compleet! Op de tribune maken de supporters – opvallend veel mannen dit keer omdat hun vrouwen aan het roeien zijn …. – zich op voor hun belangrijke taak: het aanmoedigen van Swift D2!!

Scheidsrechter Ingmar begint met de wedstrijd. We gaan er gelijk fanatiek tegen aan. Echt iedereen is scherp en we spelen de wedstrijd alsof we nog maar 5 minuten moeten spelen. We vechten voor de bal en springen er tussen. Stappen uit om de bal te gooien en merken dat dat veel beter werkt dan over die lange armen heen gooien. Er worden mooie strakke ballen gegooid in de handen. En als we een kans hebben, schieten we op de korf. In de verdedeging blijven we dicht bij onze tegenstander. Toch kunnen we een paar doorloopballen en wat gerommel onder de korf niet voorkomen en in de rust staat het 0 – 3.

We staan achter maar omdat we zo hard werken, zo goed samen spelen, heb ik een goed gevoel over de wedstrijd. De tegenstandsters, allemaal puberende meiden, op één jongen na – die amper de bal krijgt – gebruiken niet alleen hun lengte om te intimideren maar ook hun houding. Ze zeggen tegen hun tegenstanders “dat ze zó schattig en klein zijn” …. Dat maakt ons – en ook mij – nog feller. Natuurlijk moeten we het ons niet aantrekken wat ze zeggen. Moeten we boven deze uitspraken staan … Maar toch … Anne-Sophie redt onze eer en scoort een schitterend doelpunt! Yes!!! We blijven zo hard werken dat een paar doelpunten aan de kant van Swift een beter beeld van de wedstrijd had gegeven. Maar het mag niet zo zijn. Als de scheidsrechter affluit staat het 1 – 6. Het publiek klapt. We bedanken de scheidsrechter voor het goede fluiten en feliciteren Zaamslag. Jammer dat het harde werken niet beloond is met een overwinning maar als we zo door blijven gaan, gaat dat er toch zeker een keer van komen. Trots op D2!!!