Vandaag mocht Swift 4 afreizen naar Goes. En dat was een uitdaging op zichzelf. Met een graadje of -19 en 3 meter sneeuw, op zeer lokale plekken in Middelburg (vermoed wordt dat een niet bij naam te noemen wisseldame in een ultieme poging probeerde een basisplaats te veroveren maar vergat dat een huis naast een voordeur ook een achterdeur heeft), moest Swift 4 flink wat kilometers afleggen om in Goes aan te komen. Gelukkig konden we op onze veteranen de enige echte Ajacied en de Witte Keniaan vertrouwen om ons er veilig toe te navigeren.

Bij aankomst werd er even de tijd genomen om een van de auto’s te bewonderen. Volgens Ben was het een grijze versie van KITT (voor degenen die nog niet zo oud zijn kijk dan even dit filmpje). Ronaldinho had sterk het vermoeden dat het een DeLorean DMC-12 betrof (voor degenen die nog niet zo oud zijn kijk dan even dit filmpje). Na wat onderzoek bleek het de vorige auto van George Clooney te zijn. Afijn na een kort sneeuwballengevecht (lees Pantyman zocht ruzie met kleine kinderen… en verloor..) betraden onze Swift 4 helden het Omnium.

De voorbespreking was kristalhelder. Als we vandaag meer scoren dan Blauw Wit dan nemen we de punten mee naar huis. Deze zin werd opgevolgd met tactische aanwijzingen als de bal is rond en als wij aanvallen hoeven we niet te verdedigen. Daarna werd de 4-4-4-2-1-1 opstelling toegelicht. Voor degenen die dit echt niet begrijpen…. 4 aanvallers, 4 verdedigers, 4 wissels, 2 geblesseerden, 1 man met 1 belangrijke taak (Reinier) en onze enige supporter van vandaag.

Om 15:10 ging de wedstrijd van start. Swift 4 kwam het beste uit de startblokken. In de eerste 25 minuten leek het een complete walk over te gaan worden. Pantyman opende de score waarna Blauw-Wit even wat terug deed maar daarna weinig te vertellen had. Met doelpunten van de Witte Keniaan, Jessica en nog tweemaal onze Pantyman stond het na zo’n kwartier spelen al 1-5. En toen vergat Swift 4 iets, of zoals Tamara achteraf in een interview aangaf om het spannend te houden, er werd niet meer gescoord. En dan voel je het al aankomen. Blauw Wit kwam vlak voor rust terug naar 2-5 en zelfs 3-5.

In de rust werden de puntjes op de i gezet om de comeback van Blauw-Wit af te slaan en weer een riante voorsprong op te bouwen. Blauw-Wit had echter 3 wissels ingebracht op de plekken waar wij ze het meeste pijn deden in de eerste helft. Het eerste aanvalsvak dat in de eerste helft makkelijk tot kansen kwam kreeg het een stuk lastiger. En ook onze verdediging kwam meer onder druk te staan. Hierdoor wist Blauw-Wit na zo’n tien minuten terug te komen tot 5-5. Het signaal voor de Captain om weer eens een balletje erin te gooien, 5-6. Maar al enkele secondes erna stond het al weer 6-6. Een minuutje later was het de echte Ajacied die Swift 4 weer op voorsprong schoot maar ook nu kwamen we niet los. Al snel viel de 7-7 binnen en wisten we dat dit een lastige slotfase zou gaan worden. Aan Swift zijde werden de nodige golden wissels ingebracht, they’re great, they really are, you’ll love them, you will. En zoals tot nu toe in bijna elke wedstrijd bleken de wissels zeer belangrijk. Zo’n twaalf minuten voor tijd bracht de witte Keniaan de stand op 7-8 maar ook nu mocht Swift 4 hier niet lang van genieten. De 8-8 tussenstand bleef tot zo’n 4 minuten voor tijd op het scorebord staan waardoor beide ploegen een overwinning roken. Eerst was het Swift waarbij Madelief (eerder in de ploeg gekomen voor Blondie) met een actie twee dames meenam en daardoor Anonymous volledig vrij kwam te staan. Anonymous nam haar tijd om aan te leggen en HOPPA 8-9. Echter volgde er een reactie van Blauw-Wit kant. Twee schoten werden verzilverd en met nog een lange minuut op de klok keken we voor het eerst in de wedstrijd tegen een 10-9 achterstand aan. Gelukkig was daar eindelijk een perfect uitgevoerde bal 1 van De witte Keniaan om de stand gelijk te trekken. En toen was het aan De Professor om even de poppetjes op de juiste plek te zetten voor ons laatste slotoffensief. Rambo werd in de paal geplaatst en de man met de mooiste techniek in de hele Swift historie legde aan vanaf het zijlijntje en BAM, 10-11!! Blauw-Wit had nog enkele secondes om iets terug te doen maar gingen forceren met een schot vanaf de middellijn en balverlies als gevolg. Phiew…. jammer dat het onnodig spannend werd maar als je ook dit soort potjes blijft winnen dan komt dat kampioenschap steeds dichterbij.

De 3e helft werd in het clubhuis gevierd met een heerlijke bierproeverij. The best bierproeverij in the world, it really is, you would love it, you really would.

Volgende week mogen we thuis tegen ONDO (M) 4 onze ongeslagen status weer verdedigen in onze tocht richting het kampioenschap. Echter zal ONDO (M) 4 zich willen revancheren dus het kan wel eens een pittig potje worden.

Scores Swift: Pantyman (Youri) 3x, De witte Keniaan (Ingmar) 3x, Jessica (1x), Captain Stevie 1x, De echte Ajacied (Ben) 1x,  De Professor (RJ) 1x, en Anonymous (Mireille) 1x.

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com