We verzamelen bij De Sprong. Fijn dat Hellen uit D1 wil invallen voor Esmee die verhinderd is en Isabella die herstellende is van haar gebroken pols. Nina vertelt dat ze eigenlijk op een kinderfeestje moet zijn maar dat ze eerst de wedstrijd wil spelen. Dat wordt door de hele ploeg inclusief coach en supporters zeer gewaardeerd! We spelen om twee uur, best laat voor een D-ploegje.
De vorige keer hebben we gelijk gespeeld tegen Top dus we maken zeker een kans…
We beginnen met Christophe, Aram, Hellen en Mylène in de aanval. Tijn, Nina, Anne-Sophie en Loïs verdedigen goed maar er wordt niet snel onderschept zodat de bal lange tijd in de aanval van Top is en daar maakt Top gebruik van door te scoren. Christophe maakt een prachtige doorloopbal waarbij hij gehinderd wordt en een strafworp mee krijgt. Die hij helaas mist.
We wisselen van vak. Christophe vangt goed af in de verdediging zodat we vaak de bal kunnen spelen naar de aanval. De tegenstandster van Aram is groot maar dat is nog niet het aller ergste, ze houdt de bal verschrikkelijk lang vast. Niet omdat haar ploeggenoten niet vrij lopen – die lopen zich helemaal verloren en heel veel vrij. Misschien is het een Top-tactiek want wij raken daardoor geregeld de concentratie kwijt. Het is voor beide ploegen in ieder geval super irritant. De snelheid wordt uit het spel gehaald en de wedstrijd wordt mat om naar te kijken. In een D-wedstrijd mag je volgens de scheidsrechter gewoon heeeeeel lang de bal vast houden. Een groot verschil met een F- of E- wedstrijd waar je de bal na 10 seconden echt wel gegooid moet hebben.
Anne-Sophie krijgt een kans en maakt een schitterend doelpunt! De Swift-aanhang laat de Arnemuidse tribune trillen. Tijn scoort een prachtige doorloopbal maar die wordt afgekeurd wegens lopen. Helaas. Niet veel later scoort Top 2 – 1 en gaan we de rust is. We drinken wat en bespreken met elkaar hoe we de tweede helft beter kunnen spelen. Maar hoewel we onze best doen, kunnen we niet voorkomen dat het 4 – 1 wordt. We verspelen soms de bal – die we zo mooi onderschept hebben – door te snel te schieten – zonder afvang – slecht te plaatsen en te vangen. Maar, terwijl de klok af telt, worden we met de minuut fanatieker om toch te scoren. En zo schiet Nina, terwijl de zoemer van klok bijna te horen is, het tweede doelpunt voor Swift! 4 – 2 is de eindstand. We bedanken de scheidsrechter en feliciteren Top. De score is jammer, maar we hebben een leuke wedstrijd gespeeld, laten de spelers me weten. En ja, daar doen we het voor! Een leuke wedstrijd! Volgende keer gaan we er weer net zo goed en leuk tegen aan!