Als bestuur merken we dat het grootste deel van de communicatie bij Swift via Whatsapp verloopt. Het is handig en efficiënt, iedereen heeft het en iedereen leest het. Maar het is ook lastig om in contact te komen met mensen buiten de groepen waar je zelf in zit, bijvoorbeeld als je een wedstrijd wil ruilen die je moet fluiten. En voor de club is het ook lastig om snel alle leden te bereiken bij urgent nieuws of calamiteiten, bijvoorbeeld bij de brand in het AZC afgelopen december. Om de communicatie via Whatsapp te stroomlijnen zullen we gebruik gaan maken van Whatsapp Communities.

Wat zijn whatsapp communities?

Whatsapp Communities kun je zien als een vergaarbak van alle teams- en commissie-appgroepen van Swift. Ook is er een community kanaal waar we als vereniging berichten van algemeen belang kunnen versturen. Als je in de community zit kun je zien welke appgroepen er gelinkt zijn aan Swift. Ga je naar een ander team? Dan verlaat je de groep van je oude team en vraag je toegang tot de groep van je nieuwe team. De groepsbeheerder (doorgaans trainer) geeft je dan toegang. Je kunt alleen de contactgegevens zien van mensen waarmee je in een specifieke appgroep zit, dus privacy is gewaarborgd. Naast groepen voor teams- en commissies kunnen we extra groepen toevoegen waar je zelf lid van kunt worden, bijvoorbeeld om te fluiten wedstrijden te ruilen.

Hoe kom je in de kv Swift community?

Alle leden zullen op het e-mailadres waarmee ze geregistreerd staan in de ledenadministratie een QR code en link krijgen. Hiermee krijg je toegang tot de community. De link is niet persoonlijk, dus bij jeugdleden kunnen beide ouders met dezelfde code/link toegang krijgen. Bestaande appgroepen van seniorenteams en commissies zullen we direct “importeren” naar de community, voor de andere teams zullen hier nieuwe groepen klaarstaan.

Vragen/problemen?

• Waar vind ik de community? Klik in Whatsapp op het icoontje met drie poppetjes om naar het community-overzicht te gaan. Community groepen waar je lid van bent verschijnen ook gewoon in je chatoverzicht.
  • Geen e-mail met qr code ontvangen? Check je ongewenste e-mail. Zit daar niets in? Neem even contact op met webmaster@kvswift.nl.
  • Werkt de community niet op jouw telefoon? Zorg dan dat je je Whatsapp updatet zodat je de laatste versie van de app hebt
  • Geen lid of geen interesse meer? Je kunt de community zelf verlaten. Je wordt dan ook verwijderd uit de groepen waar je in zat.
  • Per ongeluk de community verlaten? Je kunt na 24 uur weer toegang krijgen via de link/qr code.
Categorieën: Bestuur