Vanuit Den Haag, Zierikzee naar Middelburg

Op zaterdag 4 maart 2023 stond de tijd even stil voor de Swiftfamilie. Menig lid moest bij het binnenkomen van de Sprong eerst langs een ambulance lopen. Een dag waarop we afscheid moesten nemen van ons trouwe lid Jan van Vendeloo.

Jan had nog één grote wens, om nog één keer bij Swift 2 en Swift 1 te zijn. En deze wens werd vervuld door de Stichting Ambulancewens. Zo konden velen van ons de kans nemen om voor altijd afscheid van Jan te nemen. En Jan nam afscheid van ons.

Jan was een innemende man met een hart voor de korfbalsport en zo mogelijk nog een groter hart voor Swift. Het aantal functies dat hij bekleedde was groot in aantal en kwaliteit. Van trainer/coach, scheidsrechter, technische commissie tot aan schoonmaken van het clubhuis. Menigeen in korfballand zal hem nog kennen uit de Toernooicommissie van het Swifttoernooi. Wie kan Jan niet uittekenen met zijn camera langs de lijn en zijn prachtige foto’s in het FM? Jan was er altijd bij en zijn betrokkenheid bij Swift was groot.

Zaterdag voelden vele Swiftianen de tranen wellen en de keel dichtgaan bij het afscheid van Jan, maar tegelijkertijd voelden zij ook dankbaarheid dat Jan nog één keer bij hen kon zijn. Jan zat/lag enorm te genieten van deze laatste keer bij “zijn” selectieteams, tussen alle mede-Swiftianen. Swiftianen van nu en van ooit.

Jan’s overlijden in de nacht van 6 op 7 maart heeft ons allen diep geraakt. Geen woorden kunnen omschrijven hoe dit moet zijn voor Ria, zijn echtgenote, en voor Mike en Perry, zijn zonen, en voor zijn schoondochter en kleinkinderen. Onze gedachten zijn bij hen in deze verwarrende dagen van rouwen en regelen.

We zullen als vereniging Jan missen, maar zijn herinnering en zijn liefde voor Swift zullen we nooit vergeten.

Het bestuur

Categorieën: Bestuur