Dit weekend is de week van de scheidsrechter gestart. Belangrijk, want; zonder scheids geen wedstrijd!

Alle scheidsrechters zijn afgelopen weekend bedankt en gewaardeerd met een attentie. Een eerste keer fluiten vraagt moed, want beslissingen nemen is niet altijd gemakkelijk: het spel gaat snel, er bewegen veel mensen tegelijk en de bal en de spelers maken soms onverwachte bewegingen. Daarnaast worden beslissingen niet altijd geaccepteerd of moet je beslissingen nemen waar je als scheidsrechter zelf ook over twijfelt.

Wedstrijden fluiten is ook leuk: als scheidsrechter draag je bij aan een goed wedstrijdverloop, je bent betrokken bij het spel en bent direct zelf sportief bezig.

Binnen Swift hoopt de TC weer een scheidsrechterscursus op te zetten. Dat is nodig, want ons korps heeft aanvulling nodig.

Mocht je je willen orienteren op het fluiten van wedstrijden, neem dan contact op met Jessica.

In elk geval roepen we je op het werk van de scheidsrechter te waarderen. Dankjewel!

Categorieën: Bestuur