Zaterdag as begint de korfbalcompetitie. Fijn dat weer alle Swift-teams mogen korfballen met publiek. Maar hoe zat het ook al weer met de corona-maatregelen? De overheid heeft nog steeds een aantal richtlijnen over sporten in coronatijd vastgesteld. Daar vragen we jullie aandacht voor:

Protocol verantwoord sporten miv 1 september 2021

Onderstaande maatregelen zijn gebaseerd op de richtlijnen van het NOC-NSF en de Rijksoverheid.

Algemene regels:

De algemene basisregels blijven van toepassing:

• Houd 1,5 meter afstand van anderen
  • Was regelmatig je handen
  • Bij klachten thuisblijven en je laten testen

De sportaccommodatie:

• Onze sportaccommodatie is open voor publiek, zowel tijdens trainingen als wedstrijden.
  • Publiek dient een onderlinge afstand te houden van 1,5 meter bij het kijken naar wedstrijden en trainingen.

Trainingen (jeugd en volwassenen)

• Trainingen zijn toegestaan.
  • Tijdens trainingen zijn er geen beperkingen, ook afstandsregels hoeven tijdens de trainingen niet nageleefd te worden.
  • Na een training worden spelers als publiek gezien en dienen zij de regels voor het publiek te volgen.
  • Kleedkamers, douches en toiletten mogen gebruikt worden.

Wedstrijden

• Korfbalwedstrijden zijn toegestaan.
  • Tijdens wedstrijden zijn er voor spelers geen beperkingen, ook afstandsregels hoeven tijdens de wedstrijd niet nageleefd te worden.
  • Na een wedstrijd worden spelers als publiek gezien en dienen zij de regels voor het publiek te volgen.
  • Kleedkamers, douches en toiletten mogen gebruikt worden.
  • Bij vervoer met de auto naar uitwedstrijden adviseren we dat personen vanaf 13 jaar een mondkapje dragen.

Clubhuis

• Alle bezoekers (sporters, teambegeleiding en toeschouwers) desinfecteren hun handen bij de ingang van het clubhuis.
  • Zowel in het clubhuis als op het terras geldt:
    • Een vaste zitplaats is verplicht. Dit mag ook een zitplaats aan de bar zijn.
    • Bezoekers houden 1,5 meter afstand van elkaar.
  • De toiletten zijn toegankelijk.
Categorieën: Bestuur