Natuurlijk was in de aanloop naar donderdag het verlangen naar onze traditionele toernooidag voelbaar (een dag vol met wedstrijden met tientallen verenigingen te gast op onze velden, het belletje van de volgende ronde, de prijsuitreiking, volle terrassen en gezelligheid)….

Maar vooral: wat was het donderdag mooi dat we elkaar weer zagen en met elkaar een actieve en gezellige dag beleefden!

Die dag begon ‘s morgens waar de selectiespelers met veel enthousiasme meer dan honderd jeugdleden ontvingen en training gaven. Startend met een warming up of estafette werden de spelers voorbereid op de training. Daarna volgden verschillende oefenvormen en wedstrijdjes. Trainers Dennis Plantinga en Wim Allaart overzagen de velden en concludeerden dat het goed zat: hun spelers haalden het beste in de jeugdleden naar boven. De clinics werden afgesloten met een wedstrijd tegen de selectiespelers, de doelpunten vlogen je hierbij om de oren, aan beide kanten!

Ondertussen waren ook onze jongste leden aan het trainen. Deze kangoeroes oefenden hun balvaardigheid spelenderwijs en werden op speelse wijze uitgedaagd het richten te oefenen. Diverse spel- en tikvormen zorgden voor een mooie afwisseling voor deze kinderen. Ook hier geleid door twee enthousiaste trainers, waarbij ook enkele ouders werden ingezet.

‘s Middags liepen zo’n 130 Swiftianen hun ronde door en rond de Middelburgse binnenstad. Aangestuurd door een app op de mobiele telefoon (bot) werden vragen beantwoord, opdrachten uitgevoerd en kwamen challenges op de teams af. Bij die challenges werden ‘bomen verdedigd”, “standbeelden geïmiteerd” of yoga-oefeningen midden op straat uitgevoerd. De resultaten in de collage zeggen genoeg!

Tijdens het spel, of na afloop, was er op een schoolplein in de binnenstad, een lekkere bak koffie, thee of chocomel, gesponsord door Koepoort Koffie van Dennis Plantinga.

De uitslag van deze middag:

1. Driemteam 565
  2. Mysterie Team  558
  3. Swift 2 chickies 552
  4. Frankes 545
  5. Team 5 x XL 540

‘s Avonds legden Benjamin en Robbert-Jan de deelnemers quizvragen voor tijdens de Pubquiz. Ook deze versie werden deelnemers verrast door pittige vragen en bijzondere zijwegen en anekdotes. Wie mee deed, is het wellicht niet ontgaan dat deze quiz gesponsord werd door Mironahaarverzorging.nl Het kan niet anders dan dat de sponsorcommissie deze naam op de shortlist heeft genoteerd…..

Het winnende team van Lisa Jobse en Anne Vogel maakt aanspraak op een gratis knipbeurt. De uitslag van de pubquiz:

1. team Lijza (Lisa Jobse en Anne Vogel)
  2. team Linda
  3. Juunbuuze
  4. Doss
  5. Clippy

Nawoord

Vrijdagochtend werden de kleedkamers en het clubhuis niet schoongemaakt. Ook was er (gelukkig) niet die typische after-Hemelvaartsdag-spierpijn. Wel was er het gegeven dat het goed was er weer te zijn!

Dank aan alle deelnemers en in het bijzonder dank aan de mensen die deze dag mogelijk maakten! Zonder iemand tekort te willen doen, is hier een speciale vermelding voor RJ en Benjamin op zijn plaats: superwerk geleverd! Datzelfde geldt ook voor de selectie en haar trainers: klasse!

Voorbereidingscommissie

Categorieën: Bestuur