Afgelopen zaterdag was de eerste thuisdag bij Swift zonder publiek. Het is raar om op het sportcomplex te komen waar alleen sporters bezig zijn. Geen ouders langs de lijn met een bakje koffie en juichende mensen aan het veld na een doelpunt van Swift…

Deze eerste thuisdag is gelukkig goed verlopen. Mede dankzij de hulp van enkele gastheren/dames.
Omdat we nog 3 zaterdagen thuiswedstrijden hebben (10, 17 en 24 okt), hebben we die zaterdagen ook gastheren/dames nodig.

Deze gastheren en – vrouwen dragen een hesje en  begeleiden de Swiftspelers en de gasten en zien erop toe dat de wedstrijden plaatsvinden met inachtneming van de Corona-maatregelen.

Swift heeft de huisregels op de website (. We vragen iedereen om bij te dragen aan het volgens de voorschriften sporten. Zo draag je bij aan het voorkomen van coronabesmettingen én maak je de kans dat we lang kunnen blijven kortballen, groter.

Taken gastheren/vrouwen:

• spelers en staf ondersteunen bij het handelen volgens de voorschriften;
  • praktische problemen herkennen en oplossen;
  • mensen herinneren aan de voorschriften
  • indien nodig duidelijk, maar met respect aanspreken van mensen die zich niet aan de voorschriften houden;
  • ontvangst scheidsrechters;
  • spelers in de rust voorzien van ranja/thee, koffie in kartonnen bekers uitdelen aan chauffeurs van tegenstanders.

Zaterdag a.s. zoeken we per tijdvak max. 2 personen. Er is daarnaast ook nog een commissie/bestuurslid aanwezig als corona-coördinator.

Zaterdag 10 oktober 2020:
8.30 – 11.00 uur
11.00 – 14.00 uur
14.00 – 16.30 uur
16.30 – 19.30 uur

Er kunnen zaterdag jeugdploegen kampioen worden en ‘s middags staan er mooie wedstrijden op het programma, zoals Swift A1 en Swift 2 tegen Fortis A1 en Fortis 2 en Swift 1 tegen Sporting Delta 1 (strijd om de belangrijke 6e plaats).

Meld u aan voor woensdag 7 oktober 18.00 uur bij Sjoerd Sanderse (ssanderse@zeelandnet.nl of 06-52392358). Donderdag wordt er een schema gemaakt.

Categorieën: Bestuur