Ook in de zaalcompetitie moet Swift weer voldoen aan de Rompregeling Arbitrage, het verplicht leveren van (neutrale) scheidsrechters.

Deze zaalcompetitie speelt er een extra team in het wedstrijdkorfbal : naast Swift 1,2, 3, A1 en C1 is ook Swift 4 actief in het wedstrijdkorfbal . Daardoor zijn ook de 2 verplichtingen hoger :

• 35 wedstrijden te leveren om geen minpunten te krijgen
  • 57 wedstrijden te leveren om geen boete (malus) te krijgen

Dat betekent een gemiddelde van 2,5 wedstrijd per speelronde voor de verplichting minpunten en een gemiddelde van 4,1 wedstrijd per speelronde voor de bonus/malus.

We zullen dit met 4 scheidsrechters en 1 beoordelaar moeten gaan leveren, na de eerste 3 speelrondes heeft Swift 9 wedstrijden geleverd en is het gemiddelde dus 3 wedstrijden per speelronde.

Conclusie : het zal een hele klus worden om aan dit zaalseizoen aan alle verplichtingen te voldoen.