Zoals elk seizoen moet Swift ook diit siezoen weer (verplicht) scheidsrechters leveren die neutraal wedstrijden leiden, de zgn. Rompregeling Arbitrage .

De regeling bestaat uit 2 “drempels” :

minpunten; als dit aantal niet gehaald wordt krijgt Swift het siezoen daarop minpunten vanaf Swift 2
bonus/malus;  als dit aantal niet gehaald wordt krijgt Swift een boete per te weinig geleverde wedstrijd. Als Swift boven de drempel komt krijgt het een bonus bedrag uitgekeerd per geleverde wedstrijd

Voor Swift is dit veldseizoen de verplichting minpunten 30 wedstrijden; voor de bonus/malus moet Swift 49 wedstrijden leveren.

Ook dit korfbalseizoen gaan Marijn de Bel, Martijn van Langevelde, SJoerd Sanderse en Thijs Soeting weer op pad om neutraal wedstrijden te leiden. Jan-Peter Pouwer zal weer actief zijn als begeleider/beoordelaar van scheidsrechters.

Scheidsrechters in actie

Het seizoen zijn we goed begonnen met 5 geleverede wedstrijden , dit weekend kwamen alle 4 onze scheidsrechters in actie. Martijn de Bel floot Fortis 2 – Merwede 2, Sjoerd kwam ook in actie in Oost-Souburg, hij leidde Fortis B1 – KCC B1, Thijs was actief in Rotterdam bij Thor (R) 1 – HBC 1 . Martijn van Langevelde was de scheidsrechter in Klundert bij de wedstrijd DSO 2 – Vriendenschaar (H) 3.

Jan-Peter Pouwer reisde af naar Zaamslag om de scheidsrechter bij Zaamslag 1 – Seolto 1 te beoordelen