Dit weekend is de zaalcompetitie al weer halverwege, dus tijd om de balans op te maken voor de Rompregeling Arbitrage, de verplichte neutrale scheidsrechterslevering

Swift moet dit zaalseizoen 49 wedstrijden (scheidsrechter of beoordelaar) leveren om geen boete te krijgen. Om geen punten in mindering te krijgen moet er 30 wedstrijden geleverd worden.

Halverwege de competitie heeft Swift 23 wedstrijden voorzien van een KNKV-scheidsrechter en 8 wedstrijden beoordeeld, totaal dus 31 wedstrijden. Dat betekent dus dat we het target minpunten behaald hebben.
En de 2e helft van de competitie (7 speelrondes) zullen we nog 18 wedstrijden moeten leveren.

Waar zijn onze scheidsrechters actief ?
Deze 31 wedstrijden zijn ingevuld door onze KNKV scheidsrechters Martijn de Bel, Martijn van Langevelde, Sjoerd Sanderse en Thijs Soeting en onze KNKV-beoordelaars Dennis Plantinga en Jan-Peter Pouwer.

Dit weekend kwamen zij allemaal in actie. Sjoerd Sanderse floot in Schiedam de derby tussen Nexus 1 en het uit Vlaardingen afkomstige Twist 1 – uitslag 12-16. Martijn de Bel was de scheidsrechter bij Maassluis 2 – Tjoba (24-17), Thijs Soeting was in Oost-Souburg actief bij de wedstrijd Fortis A1 – PKC/SWK Groep A3 (22-10), Martijn van Langevelde leidde in Roosendaal de wedstrijd Keep Fit ’70 2 – ONDO (M) 3, uitslag 13-12.
Ook de beoordelaars kwamen in actie, Jan-Peter Pouwer bij de wedstrijd Stormvogels 2 – KVK 2, terwijl Dennis Plantinga op zondag afreisde naar Limburg om in de Topklasse van het dameskorfbal de scheidsrechter bij de wedstrijd Swift (V) – Be Quick te beoordelen.

Ook voor de komende speelrondes staan onze KNKV-scheidsrechters weer ingedeeld.
Op 2 februari mag Sjoerd Sanderse naar DeetosSnel 3 – Oranje Wit 3 en Martijn de Bel naar de Westlandse derby: ODO 1 – ONDO (G) 1.

Een week later – 09 februari – is Sjoerd Sanderse ingepland voor de wedstrijd Meervogels A1 – KZ A1, Martijn de Bel voor TOP (A) A1 – PKC A1, Thijs Soeting voor Tjoba 3 – Albatros A1 en Martijn van Langevelde mag naar Volharding/Emergo 1 – Zaamslag 1

Om waardering uit te spreken naar onze KNKV-scheidsrechters, heeft Swift onlangs alle 4 de scheidsrechters voorzien van het (nieuwe) grijze Erima KNKV-scheidsrechters-shirt (Zie foto Sjoerd in actie bij de wedstrijd Nexus – Twist )

Tevens wil ik ze namens Swift heel hartelijk bedanken voor hun (vrijwillige) inzet voor onze vereniging. Vaak buiten het zichtveld van ons, maar niet minder belangrijk !