Ook dit zaalseizoen moet Swift weer voldoen aan de zgn. Rompregeling Arbitrage, de verplichte scheidsrechters – en beoordelaarslevering.

De regeling
Swift komt met 5 ploegen uit in het wedstrijdkorfbal (S1/S2/S3/A1 & B1), bij Swift 1 worden de wedstrijden geleid door een scheidsrechter+assistent, terwijl A1 in een poule van maar 7 ploegen zit.
Dat maakt de rekensom voor de rompregeling :

(4×7+1×6) (aantal thuiswedstrijden) * 1,25 (beoordelingscoëfficient) + 7 (wedstrijden met assistent) = 49 te leveren wedstrijden voor de bonus/malus.
De drempel voor minpunten is 75% van het aantal wedstrijden + wedstrijden met assistent, dus 75% * (34+7)  = 30 .
Tijdens het zaalseizoen tellen de geleverde juryvoorzitters mee voor 0,5 geleverde wedstrijd

Waar zijn onze scheidsrechters actief ?
Ook dit zaalseizoen zijn Martijn de Bel, Martijn van Langevelde, Sjoerd Sanderse en Thijs Soeting actief als KNKV-scheidsrechter, terwijl Dennis Plantinga en Jan-Peter Pouwer actief zijn als beoordelaar.

Ook dit weekend kwamen zij weer in actie. Sjoerd Sanderse was actief bij Fortis A1 – Juliana A1 (23-18), Martijn van Langevelde was in Bergen op Zoom de scheidsrechter bij Scheldevogels 1 – OZ/De Hoekse 1 (16-3) , Thijs Soeting leidde Seolto 1 – Paal Centraal 1  (24-21) terwijl Martijn de Bel in actie kwam  bij Atlas 1 – Twist 1 (17-24).
Jan-Peter Pouwer begeleidde de scheidsrechter in opleiding bij de wedstrijd Blauw-Wit 2 – Erasmus 2 (9-16).

Ook komend weekend komt een aantal scheidsrechters opnieuw in actie :
Thijs Soeting : Fortis 3 – Albatros 3
Martijn van Langevelde : Zaamslag 1 – Volharding/Emergo 1