Elke week gaan onze KNKV-scheidsrechters op pad om “elders” hun wedstrijden te fluiten en zo te zorgen voor neutrale leiding bij de wedstrijden. Dit is ook een verplichting voor Swift vanuit de zgn. Rompregeling Arbitrage.

Ook dit weekend kwamen ze weer in actie ; Sjoerd Sanderse floot in Dordrecht de wedstrijd tussen Oranje Wit 4 en Rust Roest 3 (met oud Swift speelster Sophie Cevaal in de gelederen) uitslag 13-17, Thijs Soeting floot in Vlissingen de wedstrijd Seolto 1 – KVK 1 , uitslag 13-19. Martijn van Langevelde kwam in actie in Arnemuiden bij TOP A2 – DeetosSnel A2 , uitslag 10-15.
Martijn de Bel heeft al paar weken last van een kuitblessure en kwam daardoor niet actie, we wensen hem een spoedig herstel. Hopelijk komt hij komend weekend weer in actie.

Ook Jan-Peter Pouwer kwam dit weekend weer in actie als scheidsrechtersbeoordelaar, hij was aanwezig bij de wedstrijd Fortis B1 – Fortuna/Delta Logistiek B1 . Voor de wedstrijd Swift A1 – Maassluis A1 was helaas geen KNKV-scheidsrechters aangewezen, dus moesten we deze zelf van een scheidsrechter voorzien. Douwe Oostinga nam dit voor zijn rekening – bedankt ! , ook deze wedstrijd kunnen we toevoegen aan de telling voor de Rompregeling.

Komend weekeinde staat de laatste ronde van de 1e helft veldcompetitie op het veld ; een aantal van onze scheidsrechters komt dan nog in actie :

ODO 2 – KIOS 2          Sjoerd Sanderse

Atlas 1 – Rust Roest 1       Martijn de Bel

Rompregeling Arbitrage

Nu het einde van de 1e helft veldcompetitie nadert kan ook de tussenstand voor de Rompregeling opgemaakt worden. Met nog 1 wedstrijdronde te gaan staat de teller op 30 geleverde wedstrijden. Dit is exact gelijk aan de verplichting voor de sportieve sanctie (minpunten), waarmee deze verplichting dus is behaald. Ook volgend veldseizoen starten alle ploegen in het wedstrijdkorfbal dus zonder minpunten.

Een prima resultaat behaald door onze scheidsrechters en beoordelaar !  #Scheidsbedankt!