Na dit speelweekeinde zijn we halverwege de zaalcompetitie 20017/2018 , dus tijd om de stand van zaken mbt de Rompregeling Arbitrage (verplichte scheidsrechterslevering) op te maken.

De Rompregeling Arbitrage betekent dat Swift voor elke thuiswedstrijd in het wedstrijdkorfbal een (neutrale) scheidsrechter moet leveren. Daarnaast nog de verplichting  van levering beoordelaar voor een aantal wedstrijden. Aan deze regeling zijn 2 sancties verbonden :

• de sportieve sanctie ; minpunten bij start volgende seizoen.
  • de financiële sanctie cq bonus ; bij te weinig leveren een boete maar bij meer geleverd dan nodig een bonus.

Voor Swift zijn de targets dit zaalseizoen als volgt :

• sportieve sanctie : 31 wedstrijden
  • bonus/malus : 50 wedstrijden

Onze scheidsrechters en beoordelaars Dennis, Douwe, Martijn, Thijs, Sjoerd, Martijn, Jan-Peter en Piet hebben er voor gezorgd dat we halverwege de competitie op 25 geleverde wedstrijden staan. Dus exact de helft van het aantal dat nodig is om geen boete te krijgen aan het einde van het seizoen. Een mooi aantal maar dus net aan ‘op schema’ om de drempel van de bonus/malus aan het einde van het seizoen te behalen.
De komende weken zijn de Swift-scheidsrechters vaak actief, dus we rekenen erop dat we al snel drempel van de sportieve sanctie hebben behaald.