Na 7 achtereenvolgende speelweekeinden zit de 1e helft veldcompetitie er al weer op. Als scheidsrechtersaanwijzer voor het jeugd/breedtekorfbal kijk ik met een goed gevoel terug op het verloop. Iedereen was aanwezig bij zijn/haar te fluiten wedstrijd (soms wel aan de late kant, probeer er 15 min vooraf te zijn) of had tijdig een vervanger geregeld, die dan ook nog eens tijdig aan mij werd doorgegeven, iedereen bedankt ! Door vervelende blessures, trouwpartijen en een hoop inhaalwedstrijden waren er wel een paar ‘hoofdbrekers’ en dus extra gepuzzel, maar dank aan Youri, Ingmar, Jacco en Davin voor de bereidheid een wedstijdje extra te fluiten !

Ook hebben we een begin gemaakt met het begeleiden van jeugdscheidsrechters, ook fluiten is iets wat je moet leren en waarbij ‘coaching’ – zoals bij korfbal zelf – eigenlijk onmisbaar is. Onder andere Jan-Peter Pouwer en ikzelf zullen hier in de zaalcompetitie een verder vervolg aan gaan geven.

Rompregeling
Voor wat betreft de rompregeling Arbitrage – de verplichte levering van neutrale scheidsrechter is het korfbal – meldde ik eerder dit seizoen dat de verplichting op het veld – op dit moment – 45 wedstrijden bedraagt, voor de sportieve sanctie is dat 28 wedstrijden. Als C1 echter 2e helft veld ook wedstrijdkorfbal gaat spelen – waar we na hun kampioenschap wel vanuit mogen gaan – dan worden deze aantallen resp. 48 en 30 wedstrijden.
Na 7 speelrondes op het veld hebben we 23 wedstrijden geleverd, dat is dus een kleine achterstand op de doelstelling, maar we mogen toch zeker onze scheidsrechters en beoordelaars – Dennis, Douwe, Thijs, Martijn, Jan-Peter en Piet – weer bedanken voor hun inzet !

Zaalcompetitie
We gaan ons nu richten op de zaalcompetitie, waar we met de schotklok en bijbehorende jurytafel weer een nieuwe uitdaging hebben. Zoals al te lezen was in een eerder artikel was afgelopen week de opleiding hiervoor in ons clubhuis, de komende weken gaan we aan de slag met de verdere voorbereiding en oefenen met de schootklok. Mooi meegenomen is dat de juryvoorzitter straks wel meetelt voor een halve levering mbt de Rompregeling Arbitrage in de zaal.

Martijn
Arbitragezaken