Ook dit seizoen moet Swift weer voldoen aan de verplichte scheidsrechterslevering de zgn. Rompregeling Arbitrage . Omdat dit seizoen we een seniorenteam meer in het wedstrijdkorfbal hebben (Swift 3) en C1 wedstrijdkorfbal is gaan spelen, is de verplichting ten opzichte van vorig seizoen iets omhoog gegaan.

Ik zal jullie de ingewikkelde rekensom besparen (voor de geïnteresseerden zie hieronder) ; maar er zijn altijd 2 targets te behalen, beiden met hun eigen sanctie :

1. sportieve sanctie ; bij niet behalen levert dat minpunten op bij start volgende seizoen;
  2. bonus/malus ; bij niet behalen een boete-bedrag per niet geleverde wedstrijd, ( bij niet behalen van 1. komt deze er dus nog bovenop) . Bij meer leveren boven het noodzakelijke aantal levert dat een bonus per extra geleverde wedstrijd op

Voor doelstelling 1. moet Swift 28 wedstrijden leveren, voor het voorkomen van een boete (doelstelling 2) 45 wedstrijden.

Met Dennis, Douwe, Thijs – en de teruggekeerde Martijn de Bel – als KNKV scheidsrechters en Jan-Peter en Piet als beoordelaars hopen we ook dit seizoen weer om aan beide verplichtingen te voldoen.

Heren, namens de vereniging, veel succes met fluiten/beoordelen en alvast bedankt voor jullie inzet !

* Berekening is als volgt :

• bonus/malus : het aantal thuiswedstrijden in wedstrijdkorfbal x 1.25  (beoordelaarsdeel) + het aantal thuiswedstrijden met assistent ;
  • sportieve sanctie : 75% van (het aantal thuiswedstrijden in wk + aantal thuiswedstrijden met assistent)

bij Swift dus :

• 4 x 7 + 1 x 3 = 31  x 1,25 = 38,75 + 7 = 45,75  afgerond 45