Dit weekend werd de laatste ronde van de zaalcompetitie gespeeld, als coördinator Arbitrage kijk ik met een tevreden gevoel terug op de zaal. Dit laatste weekend was het nog even puzzelen om alle wedstrijden ‘bemenst’ te krijgen, maar mede dankzij Jacinta, Dennis en Thijs werden alle gaatjes toch weer opgevuld, bedankt !

Helaas kwam het ook deze zaalcompetitie toch (te) vaak voor dat aangewezen spelers die niet konden fluiten te laat op zoek gingen naar een vervanger. Als coördinator heb ik ze ook niet in de voorraadkast staan, dus voor mij is het net zo lastig op laatste moment nog iemand te vinden. De regel is dat je zelf een vervanger regelt, enige wat ik daarbij kan zeggen , doet dat op tijd !

Rompregeling

Voor wat betreft de Rompregeling Arbitrage – de verplichte scheidsrechterslevering – kunnen we tevreden terugkijken. Reeds vorig weekend zaten we op een totaal van 46 gefloten/beoordeelde wedstrijden, dat betekent dus +12 geleverde wedstrijden ten opzichte van de doelstelling, en tevens het maximum van de bonus. Dennis & Douwe kregen aan het einde van een goed gefloten seizoen zelfs nog een mooi ‘toetje’, ze floten dit weekend het beslissingsduel tussen BEP en Tjoba, dat helaas door de ploeg uit ‘s Heer Hendrikskinderen werd verloren, geen derby dus volgend seizoen.
Een aantal van +12 boven de verplichting is een zeer mooi resultaat dus nogmaals een dikke “duimen omhoog” naar Douwe, Dennis, Thijs, Jan-Peter en Piet.
Volgend zaalseizoen gaat Swift 1 Overgangsklasse spelen en dat betekent dus dat het leveren van de jurytafel (voorzitter, schotklokbediener en scorebediener) ook een rol gaan spelen in de Rompregeling.

Maar eerst is er nog de 2e helft veldcompetitie, daar is de verplichting vanuit de Rompregeling – mede doordat C1 wedstrijdkorfbal gaat spelen en Swift 1 overgangsklasse speelt –  36 wedstrijden. Na de 1e helft veld is de tussenstand 24, dus nog 12 wedstrijden te leveren om geen boetes te krijgen.

Martijn van Langevelde