Op allerlei vlakken worden er voorbereidingen gedaan binnen onze vereniging. Momenteel staat er veel in het teken van het a.s. Agrimarkt-Swift Hemelvaartstoernooi. Daar gaan weken, maanden van voorbereiding aan vooraf, ik doe een greep: andere verenigingen aanschrijven, opstellen van het toernooirooster, springkussen regelen, enz. En wat te denken, op kortere termijn, van de inkoop en alles in en om het clubhuis? Heel veel broodjes, beleg, een biertap regelen, kramen voor buiten, banken, tafels, bonnen, een pinapparaat. Er worden prijzen bij sponsoren gevraagd voor de befaamde verloting. Er wordt een werkrooster gemaakt voor alle taken die er te doen zijn op die dag. Dit jaar ook de mogelijkheid om te blijven eten. Vorig jaar was er de BBQ, dit jaar kunnen er pizza’s of pasta worden gegeten, na afloop van het toernooi. Ook worden er volop voorbereidingen getroffen voor de disco in de avond, met als thema: roze, goud en super fout! Jong en oud, langer of korter lid bij Swift, voor het eerst of sinds jaren, heel veel mensen doen mee aan deze voorbereidingen. En natuurlijk kan er – ondanks een goede voorbereiding – nog iets mis gaan…. ik heb er alle vertrouwen in dat het volgende week donderdag opnieuw een mooi toernooi zal worden! Vanaf deze plek alvast hartelijk dank voor de tijd en energie die je er nu al ingestoken hebt. Hopelijk deed je het met plezier. Weet dat het gewaardeerd wordt en dat veel mensen naar 14 mei uitkijken!

Daarnaast zijn er de ‘gewone’ voorbereidingen: trainen voor een wedstrijd, plannen van bardienst, het rooster voor vervoer en scheidsrechters opstellen. Bij de TC is de voorbereiding in volle gang wat betreft de teamindeling voor volgend seizoen. Bij de KNKV (Korfbalbond) moeten de teams deze maand worden doorgegeven. Daar gaat veel denkwerk, gepraat en gepuzzel aan vooraf.  Ook bij deze ‘gewone’  voorbereidingen zijn mensen voor het eerst of al langer betrokken. Ik ben me bewust dat we hier wel eens aan voorbij gaan, in de waan van de dag… maar wat zijn we er – als bestuur – blij mee.

Naast de korfbal is er voor een aantal spelers ook een andere voorbereiding aan de gang: het centraal examen staat voor de deur. Hopelijk heb je je goed voorbereid en kun je de examens met vertrouwen tegemoet zien. En het blijft spannend! Heel veel succes toegewenst aan iedereen die examen gaat doen de komende periode. Misschien is in de examentijd de korfbal een fijne afwisseling naast het leren. We duimen mee en steken over een aantal maanden graag de vlag uit, ook voor jou!!

Anneke D-B

Categorieën: Bestuur