puzzel

Een maand geleden publiceerde de TC ‘Een nieuw seizoen, nieuwe teams’. Inmiddels is het half juni en zijn de nieuwe teams nog niet bekend.
Dat heeft onder andere te maken met het feit dat tot 31 mei spelers nog kunnen bedanken en stoppen met spelen bij Swift. Terwijl op 15 mei al een aantal teams aan de bond moet worden doorgegeven. Ieder jaar opnieuw een hele klus en een hoop gepuzzel voor de TC. Zo ook dit jaar: op 15 mei leek het plaatje zo goed als rond te zijn, en na 31 mei zag het plaatje er toch anders uit…. We zijn blij dat er maar weinig opzeggingen zijn dit jaar, veel minder dan vorig jaar, gelukkig!. We snappen in de meeste gevallen de keuzes die gemaakt worden door individuele spelers.
Bovenstaande is de reden dat nog steeds de toezegging geldt dat zo snel mogelijk de teamindeling bekend gemaakt zal worden. Wéét dat er achter de schermen van de TC hard gewerkt wordt om dit voor elkaar te krijgen. Op deze plek wil ik de TC leden: Hans Soeting, Pieter Goudappel, Steven Meerburg en Jan van Vendeloo hiervoor hartelijk bedanken. Dit TC-werk gebeurt naast de taken en het werk van alledag, dat is weer een andere puzzel:) Steeds opnieuw zo goed mogelijk afwegen, gesprekken voeren met individuele spelers en/of hun ouders, wikken en wegen. En juist door die zorgvuldigheid en het feit dat het achter de schermen gebeurt roept dit ook wel eens vragen op: kan dat niet sneller? zo moeilijk kan het toch niet zijn? is het nou nog niet duidelijk, wat wordt er dan allemaal besproken? Neem van mij aan dat de TC er alles aan doet dat het voor de zomervakantie duidelijk is in welk team alle spelers spelen. Voor de één naar volle tevredenheid, voor de ander soms even slikken. Het is onmogelijk bij een teamsport het iedereen 100 % naar de zin te maken, jammer genoeg! En dan is de teamindeling bekend, dan is het nog niet rond voor de TC. Want er wordt tegelijkertijd hard gezocht naar lege plekken die trainers achterlaten. Veel trainers gaan door en een aantal stopt er mee. Met goede redenen, volledig te begrijpen en te respecteren. Maar ook dat vraagt weer veel denkwerk en tijd. De potentiële trainers worden benaderd, er volgen gesprekken. Dus…. de moraal van dit verhaal is: nog even geduld en dan hoopt de TC het volledige plaatje te kunnen presenteren!
Namens het bestuur,
Anneke D-B