Donderdag 29 mei…..het weer werkte ook mee, want dát is een factor die we niet kunnen beïnvloeden.
Voor het overige is er heel veel geregeld en georganiseerd om er opnieuw een prachtige dag van te maken.
Wat waren er weer veel vrijwilligers in touw, sommigen al sinds jaar en dag,
voor anderen een nieuwe ervaring. Ieder droeg zo zijn of haar steentje bij, gepland en soms spontaan, om dit toernooi tot een succes te maken.
Bardienst, keukendienst, friet bakken, consumptiebonnen verkopen, achter de tap, hamburgers verkopen, ijs, snoep, er was een rooster om iedereen in te plannen.
Natuurlijk gebeurt er voor en op zo’n dag heel veel achter de schermen, denk aan de voorraad en inkoop, de prijzen voor de verloting, bekers en vaantjes regelen, alle verenigingen aanschrijven, de avond er voor de velden uitleggen, ballonnen opblazen, werkelijk te veel om op te noemen. En wat te denken van alle coaches, scheidsrechters, mensen die de standen bijhouden? En zonder spelers geen toernooi!
In de ochtend kwam de nieuwe hoofdsponsor langs en ook de wethouder Sport, de heer Chris Simons, heeft met veel genoegen het toernooi met eigen ogen bekeken.
Dennis Plantinga en Hennie Kant wil ik toch in het bijzonder noemen. Het was sinds 14 jaar een Hemelvaartstoernooi zonder de ervaring van Jan en Ria van Vendeloo. Ze hebben hun werk goed overgedragen, want het liep ook dit jaar prima.
Namen noemen is atijd een risico, want er zijn zo veel mensen die iets hebben gedaan, toch noem ik Anja en Jan Geldof, die de inkoop en bevoorrading hebben gedaan, dat is een hele klus, want op zo’n dag als gisteren lopen er zo’n 1600 mensen rond! Veel van die mensen willen wat eten en /of drinken.
Dit jaar was er vanwege het 80-jarig jubileum de barbecue, waar ongeveer 150 mensen voor bleven. Tijdens de barbecue was er nog aandacht voor de kampioenen van afgelopen zaterdag.
Kortom, een mooie dag!
De sfeer was goed, het was ontspannen en liep naar wens.
Over het algemeen kunnen we op een zeer geslaagde dag terugkijken, DSCF0001

DSCF0103daarom willen we iedereen die deze dag tot een succes maakte bedanken!

Namens het bestuur,
Anneke D-B.