Bestuur en TC zijn blij bekend te maken dat de eerste selectie van Swift volgend seizoen onder leiding zal staan van Philip Dockx. Met Philip’s ambitie, leiderschap, en korfbalkennis vertrouwen we op een mooie samenwerking met onze selectie, die zal leiden tot hun verdere ontwikkeling. Philip neemt het stokje over van Arco Goedkoop, die eind van dit seizoen afscheid zal nemen in verband met zijn aanstaande pensionering en verhuizing naar Dronten. Tevens zijn Bestuur en TC verheugd bekend te maken dat Richard Geldof en Sjoerd Sanderse volgend seizoen doorgaan als coaches van Swift 2.

Over Philip

Philip is al bijna zijn hele leven actief in het korfbal. Toen hij 4 jaar was, startte hij bij Borgerhout, waar hij alle jeugdreeksen doorlopen heeft. Tot zijn 26e heeft Philip in de selectie van Borgerhout gespeeld. Nadat Philip vanaf zijn 21e al diverse jeugdteams binnen de club had gecoacht, was hij toe aan een vervolgstap in het coachen. Vier seizoenen als assistent-coach, eerst bij Hoevenen korfbal en daarna bij Verde, volgden.

Bij Verde maakte Philip vervolgens de stap naar hoofdcoach. Dat deed hij daar twee seizoenen, gevolgd door een seizoen bij A.S.K.C. Daarna maakte Philip zijn rentree bij Borgerhout/GW Korfbal Club, eerst één seizoen als assistent-coach en post-covid als hoofdcoach. Na jaren van net-niet won Philip met een “uiterst talentvol team” 2x de Beker van België en het veldkampioenschap 2023, met als leuk tussendoortje deelname aan de korfbal Champions League.

Na een korfbal-sabbatical in verband met gezinsuitbreiding is Philip weer toe aan een nieuwe uitdaging. In gesprek met Philip deelt hij: “Vanaf het eerste contact met Swift voelde ik een zeer herkenbare combinatie van plezier, gezelligheid en clubliefde, maar dit binnen een competitieve ambitieuze omgeving. Mijn ambitie is om deze kernwaarden, in samenwerking met de spelers en staf, wekelijks uit te stralen op het veld naar de supporters toe. Als we de beste versie van onszelf ambiëren, denk ik dat we perfect in staat zijn om mooie resultaten te behalen.

Philip zal binnenkort aanwezig zijn om kennis te maken met de spelers en de club.

Categorieën: BestuurTC