De selectie van korfbalvereniging Swift (M) wordt volgend seizoenen getraind en gecoacht door een duo. De TC en het bestuur van KV Swift (M) hebben hierover met Sander Roelofs (29) en Dennis Plantinga (43) overeenstemming bereikt voor 2 jaar.

Met het aantrekken van Roelofs gaat de wens in vervulling om naast de kwaliteiten en ervaring van Plantinga de selectie te voorzien van nieuwe impulsen. Roelofs voegt vanwege zijn omgang met mensen, analysevaardigheden en tactisch vermogen nieuw elan toe aan de selectie van Swift.

Dennis Plantinga gaat starten aan zijn 12e seizoen als trainer-coach van Swift 1. Zijn ambitie om Swift 1 door te ontwikkelen en daarbij te blijven vernieuwen is groot. Het is een uitdaging om de jonge talenten in te passen in het team met meer ervaren spelers.

Sander Roelofs uit Oost-Souburg is bezig aan zijn tweede jaar als hoofdtrainer van KOAG in Krimpen aan den IJssel. Zowel op het veld als in de zaal strijdt hij met dat team om het kampioenschap. Daarvoor was hij trainer bij Oranje Wit en KCR, waarmee hij promoveerde. Als speler en als trainer is zijn loopbaan begonnen bij Fortis.

Het bestuur en TC van kv Swift ziet de toekomst met deze trainers met groot vertrouwen tegemoet.

De nieuwe samenstelling betekent ook dat Swift afscheid neemt van Wim Allaart. Vanuit de club is er veel waardering voor zijn inzet en bijdrage aan de selectie. Wim heeft zich bovendien ook ingezet met trainingen en coaching bij Swift 2 en Swift 3. Daarvoor willen we Wim dan ook bedanken. Ondanks dat we hem graag voor de club zouden willen behouden, hebben we respect voor Wim zijn ambities als hoofdtrainer aan de slag te gaan en wensen wij hem veel succes in de toekomst.

Ook de samenwerking met Joris Hoogwerf eindigt na dit seizoen. Joris heeft aangegeven dat hij, ondanks dat hij het erg naar zijn zin heeft, vanwege privéomstandigheden gaat stoppen bij Swift. We zijn Joris erg dankbaar voor zijn inspanningen voor Swift. Tussen Swift 2 en Joris was een goede klik en dat is terug te zien in het spel. Uiteraard respecteren we zijn besluit en gaan op zoek naar andere invulling van deze vacature.

Komende maanden is er voor Swift 1-2 nog voldoende om voor te spelen. We wensen beide teams, inclusief staf, hierbij veel succes en plezier mee!

Bestuur en TC Swift

Categorieën: TC