Aan het begin van elk seizoen attenderen wij spelers en ouders graag op de volgende “gedragscode”. Een aantal aandachtspunten mbt trainingen, wedstrijden en uitwedstrijden. Zoals het op tijd afmelden, samen uit-samen thuis etc.

Training

Spelers zijn minimaal 15 min voor aanvang training in sportkleding aanwezig. Trainingstijden staan gepubliceerd op de website. Afwezigheid wordt zo snel mogelijk gemeld bij de trainer en zo snel mogelijk per telefoon bij onvoorziene omstandigheden. Geldige redenen: ziekte, overlijdensgeval, feest van naaste familie, toetsweek, vakantie.

Spelers helpen, voorafgaand aan de training, bij het klaarzetten van trainingsmateriaal. Spelers lopen voorafgaand aan de training warm (de trainer zal je begeleiden met passende oefeningen). Om de trainingstijd optimaal te benutten, is er één gezamenlijke, korte drinkpauze tijdens de training, welke niet bedoeld is om te eten. Spelers helpen, na afloop van de training, bij het opruimen van trainingsmateriaal. Spelers zijn zuinig met de materialen.

Trainingen gaan altijd door, tenzij extreme weersomstandigheden dit niet toelaten. Regen is dus geen reden om af te zeggen. De trainer bepaalt uiteindelijk of een training doorgaat. Er wordt van de trainer verwacht dat bij extreem weer de spelers en/of ouders worden geïnformeerd dat de training niet doorgaat. Dit wordt 1-2 uur voor de training gedaan.

Extreem weer is hagel, sneeuw, gladheid, onweer, zware langdurige regen, storm (windkracht 8 of meer). Leeftijd speelt een rol in het besluit wel of niet te trainen ! Tijdens de vakanties wordt getraind. Als er onvoldoende spelers zijn kan een sectie training uitkomst bieden.

Wedstrijden

Het wedstrijdprogramma is terug te vinden in het Swift Magazine en het FM. Spelers vanaf de C-jeugd zijn minimaal 60 min voor aanvang van een thuiswedstrijd in wedstrijdtenue aanwezig. Voor DEF-jeugd geldt minimaal 30 min voor aanvang. Spelers en trainer(s) zijn minimaal 30 min voor aanvang van een oefen-thuiswedstrijd in wedstrijdtenue aanwezig.

Afmelden voor een wedstrijd moet zo snel mogelijk en minimaal 3 dagen van tevoren bij het wedstrijdsecretariaat en de trainer(s). Het wedstrijdsecretariaat gaat vervolgens in samenspraak met de trainer(s) op zoek naar een vervanger. Afwezigheid wordt bij onvoorziene omstandigheden zo snel mogelijk telefonisch gemeld bij de trainer. Bij laatste minuut afmelding op de dag zelf mogen de trainers zelf een vervanger zoeken met toestemming van de trainers van het desbetreffende team. Geldige redenen: ziekte, overlijdensgeval, feest van naaste familie, toetsweek.

Spelers helpen, voorafgaand aan de thuiswedstrijd, bij het klaarzetten van de palen / uitleggen veld en, na afloop van de thuiswedstrijd, bij het opruimen van het materiaal. Spelers zijn zuinig met de materialen (zowel uit als thuis). Spelers lopen voorafgaand aan de wedstrijd warm. Na afloop van de wedstrijd geven alle spelers de scheidsrechter een hand en bedanken alle spelers de scheidsrechter voor het fluiten.

Uit-wedstrijden

Speel je een uitwedstrijd, dan geldt het vervoersrooster. Dit is bekend aan het begin van het seizoen en terug te vinden in het Magazine of het FM. Ouders moeten zelf voor vervanging zorgen mochten ze niet kunnen rijden.

Ouders die ingeroosterd staan om te rijden, brengen alle kinderen ook daadwerkelijk van A naar B. Ouders die hun eigen kind willen brengen is niet wenselijk. Samen op pad, samen spelen, samen naar huis. Douchen na een uitwedstrijd is wenselijk, maar wij kunnen dit niet verplichten. De trainers stimuleren de spelers wel om te douchen en spreken ouders hierop aan !

Categorieën: TC