De meeste teams zijn alweer in de zaal begonnen. Altijd even wennen. Nieuwe ondergrond, andere schoenen, nieuwe trainingstijden en zelfs voor sommigen een nieuwe trainingsdag.

Zaaltrainingen D/E/F: op de woensdagmiddag trainen veel teams tegelijkertijd verdeeld over 2 zalen. De trainers kijken op dit moment onderling wat de beste verdeling is van de zaalruimte, eventueel kunnen zij de zaaldoeken laten zakken om een eigen plekje te creëren.
We benutten alle ruimte van de zalen, dat betekent dat we in zaal 2 de tribune niet uitschuiven. Voor ouders die op de Sprong blijven hebben we geregeld dat de kantine open is om plaats te nemen en eventueel een drankje te doen. Extra voordeeltje is dat de kinderen niet worden afgeleid door een vader, moeder, broertje of zusje.

Nieuwe teams: vanwege de groei in ledenaantal bij de jeugd starten we het zaalseizoen met 2 nieuwe teams! Een aantal nieuwe Fjes en kangoeroes gaan hun eerste wedstrijden spelen in F2 en we krijgen er een E5 bij! De ouders en kinderen krijgen zo snel mogelijk bericht over de verdeling van de teams.

Oefenwedstrijden: Youri heeft weer goed zijn best gedaan om voor alle teams een oefenwedstrijd te regelen. F2 en E5 slaan we nog even over. Klik hier voor het wedstrijdschema.

Zeeuws Korfbal Spektakel: Het ZKS op 9 november is de finaledag van het toernooi. Van 9.30 uur tot 21.30 uur zijn er wedstrijden in 2 hallen tussen de standaard en reserve teams en de A-jeugd van diverse Zeeuwse verenigingen : Atlas, Fortis, KVK, Luctor, ONDO, Seolto, Stormvogels, Swift, Tjoba, TOGO en TOP. Klik hier voor meer info over de voorrondes en het programmaboekje.

Wedstrijdsecretariaat: Sanne Oostinga gaat het wedstrijdsecretariaat in de zaal oppakken van S4, A, B en C teams. Helpen jullie haar een handje door je zo min mogelijk af te melden en als je dan écht niet kunt dit wel ruim op tijd te doen?

Voor de D/E/F zoeken we nog iemand voor enkel de zaalperiode. Een perfecte vrijwilligerstaak voor iemand die zich vanuit huis in wilt zetten voor de club. Heb jij nog wel wat tijd in de week om wat telefoontjes te voeren of appjes te sturen? (om invallers te regelen of wedstrijden te verzetten) Stuur een berichtje naar tc@kvswift.nl

Trainers, zaalwacht en scheidsrechters: zodra het wedstrijdprogramma definitief is gaat Martijn van Langevelde aan de slag om scheidsrechters toe te wijzen aan wedstrijden. Hij heeft al een oproep gedaan om je voorkeuren door te geven. Ook voor de zaalwacht wordt een schema gemaakt.
Bericht aan trainers en coaches: het kan voorkomen dat jullie ook worden ingedeeld voor een keertje fluiten of zaalwacht. Ook al geef je 1 of 2 keer in de week training en ben je zaterdags aanwezig als coach. Daar zijn we heel dankbaar voor. Maar met zo’n 35 trainers/coaches is de poule om alle overige taken in te delen vrij dun, en dan moet het maar net lukken met wedstrijdtijden en vertrektijden etc.
Ben je trainer/coach en wil je ook best een extra wedstrijdje fluiten? Maak dan Martijn blij! Voor zaalwacht wordt sowieso iedereen meegenomen in het schema.

Ploegje vd Week: Ook in de zaal worden de jeugdteams weer uitgenodigd om bij een wedstrijd van Swift 1 mee te lopen als Ploegje van de Week. De selectie is ook weer wat leuks van plan zoals het handtekeningenboekje van vorig jaar. Maar daarover later meer!
Zodra het wedstrijdschema definitief is kun je in het FM zien wanneer jouw team aan de beurt is.

De Eagles: We hebben vernomen dat De Eagles alweer volop bezig zijn met de voorbereidingen van het zaalseizoen. Zijn jullie ook benieuwd wat voor gave versiering en lawaaimateriaal ze dit jaar uit de kast trekken? Kom dan vooral kijken bij de thuiswedstrijden van Swift 1.
Heb je nog een trommel, trompet, toeter of ander lawaaimateriaal op zolder liggen? Laat het ze weten!

Namens de TC, Jessica

Categorieën: TC