Naast de reguliere competitie organiseert het RTC (regionale talentencentrum) jaarlijks (seizoen loopt van januari tot december) een aantal talententeams voor Zeeland (U15) en Zuidwest (U17 en U19). Binnen Zuid-West vallen ook de regio’s Zeeland, Rotterdam, Alblasserwaard, Dordrecht.

Niet ieder jaar lukt het om Zeeuwse talententeams te organiseren. Het RTC is immers afhankelijk van de beschikking van een aantal geschikte trainers en trainingsfaciliteiten. Ook het beleid van de bond wordt van tijd tot tijd aangepast. Zo wordt er voor U13 na 2019 geen regio selectie meer georganiseerd.

Hoe komen de talenten bij de selectie?

In oktober verwachten we een uitvraag van KNKV /de coördinator naar de TC van alle clubs om spelers in te schrijven die talentvol zijn en via het RTC samen kunnen trainen met talenten van andere clubs, uiteindelijk met als doel om een aantal toernooien te spelen. De TC overlegt met trainers welke spelers hiervoor in aanmerking komen. Spelers worden vervolgens uitgenodigd voor selectietrainingen, waarna een deel van de spelers geselecteerd wordt en een deel van de spelers afvalt.

Regio selecties 2019

In het seizoen 2019 hebben verschillende spelers van Swift meegedaan: Bij U19 heeft Menno Kasse de definitieve selectie van zuidwest gehaald, terwijl Remco de Willigen en Inger den Boer als “wildcard”/stagiair mee trainen namens Swift. Bij U17 zijn Amber, Luuk, Esmee, Violet en Stijn opgegeven en uitgenodigd voor selectietrainingen. Van de Swift spelers is helaas niemand geselecteerd voor het RTC Zuidwest U17.  Voor U15 zijn Ilse en Amy, Anne-Sophie en Esmee M gevraagd om deel te nemen.

Voor het seizoen 2019 staan de toernooien nog op het programma:

–      Herfstvakantie, dit is een prekwalificatie toernooi voor de toernooien in de Kerstvakantie, genoemd de Challenge

–      Challenge toernooi voor de beste teams uit de pre-kwalificatie, een tweede toernooi in de kerstvakantie voor de overige teams, data zijn nog niet bevestigd door KNKV.

Namens de TC, Steven

Categorieën: TC