Kevin Kloet uit Arnemuiden maakt in de zomer van 2019 de overstap van Top (A) naar de korfbalselectie van kv Swift. De twintigjarige korfballer kiest ervoor om zich bij de Middelburgse korfbalploeg verder te ontwikkelen en heeft de ambitie om op termijn een plaats in Swift 1 af te dwingen.

Kloet heeft in Arnemuiden alle jeugdselecties doorlopen en speelt momenteel in het tweede team van Top. Hij is uitgesproken over zijn keuze: “De keuze voor Swift lijkt een stap terug, maar de club en ikzelf delen de ambitie om hogerop te komen. Daarom is het voor mij een uitdaging mee te groeien en ik zou op termijn ook graag uit komen voor Swift 1. In eerste instantie zal ik me richten op mijn eigen ontwikkeling en ik kijk er ook naar uit om mezelf te meten met de sterke heren binnen de selectie van Swift. Ik denk dat ik van hun veel kan leren.”

Hoofdtrainer van de Middelburgse korfballers, Dennis Plantinga, is blij met de komst van Kloet. “Ik ken Kevin als een leergierige en ambitieuze korfballer die zijn grenzen wil verleggen en ik denk dat we hem een nieuwe uitdagende omgeving kunnen bieden waarin hij zichzelf verder kan ontwikkelen. De speelstijl van Kevin past goed bij de manier waarop wij willen korfballen en zijn komst past ook bij ons beleid om gericht te investeren in onze selectie zonder de voeling met onze eigen vereniging kwijt te raken.”

Kevin stapt daarmee in de voetsporen van zijn ouders Leon en Mirjam Kloet, die in de jaren 90 ook enkele seizoenen uit kwamen voor Swift. Hij zal in augustus aansluiten bij de selectie, maar is in het najaar vanwege studie enkele maanden in het buitenland.

Categorieën: TC