Na een paar weken van voorbereiding gaat het komende week dan echt beginnen, de zaalcompetitie 2017/2018. Dat gaat gepaard met een aantal wijzigingen/veranderingen.

Na het kampioenschap vorig seizoen, speelt Swift 1 dit seizoen overgangsklasse en dus gaat het spelen met de zgn schotklok. Overigens wordt de schotklok met ingang van dit seizoen ook ingevoerd in de 1e klasse. Spelen met de schotklok betekent 25 sec om een de korf te raken of natuurlijk een doelpunt te maken. Daarnaast zijn er nog aanvullende regels wanneer de schotklok ook teruggaat naar 25 sec. (of juist niet), tijdens de thuiswedstrijden kom je daar vast wel achter !
Ook is er sprake van 25 min. zuivere speeltijd, bij elk fluitsignaal van de scheidsrechter wordt de klok gestopt dan wel weer gestart . (Er zijn 2 uitzonderingen op deze regel, wie weet ze?) .
Daarnaast zal er – net als op het veld – nu ook een assistent-scheidsrechter zijn bij de wedstrijden van Swift 1.

Het spelen met de schotklok en juryvoorzitter betekent ook dat Swift een juryvoorzitter, schotklokbediener en tijd/scorebediener moet voorzien voor elke thuiswedstrijd van Swift 1. Tijdens de oefenwedstrijd tegen Fortis 1 werd er voor het eerst geoefend door beide trio’s. De schotklokkers hebben ook tijdens de trainingen van Swift 1 nog verder aan hun ‘schotklok-vaardigheden’ gewerkt. Iedereen is er klaar voor, laat die 1e thuiswedstrijd maar komen. Hans, Jan-Peter, Ivo, Sjoerd, Rene & Sander veel succes en plezier !