Zoals al meerdere malen gecommuniceerd heeft Swift een verplichting tot het leveren van scheidsrechters en beoordelaars die elders wedstrijden van neutrale leiding voorzien cq scheidsrechters beoordelen. De zgn. Rompregeling Arbitrage.

Deze regeling kent 2 sancties, de sportieve sanctie (puntenaftrek) en de bonus/malus (boete dan wel bonuspremie) .

In de zaalcompetitie 2016/2017 gelden voor Swift de volgende twee targets :

• sportieve sanctie : 20 wedstrijden
  • bonus/malus : 33 wedstrijden

Fluiten / beoordelen we meer dan 33 wedstrijden dan krijgen we voor elke wedstrijd extra een bonuspremie uitgekeerd.

Na dit weekend zijn we op de helft van de zaalcompetitie, dus tijd om de tussenstand op te maken !

En er is goed nieuws, na 7 speelrondes hebben we al 18 wedstrijden gefloten en 7 wedstrijden van een beoordelaar voorzien, wat ons totaal dus op 25 brengt. Dat betekent dus dat we het target sportieve sanctie al behaald hebben en we ruim op de goede weg zijn om ook target bonus/malus te gaan halen. Zie ook bijgaande grafiek, de groene lijn is target sportieve sanctie, de grijze lijn target bonus/malus (exponentieel per week)

rompregeling Swift zaal 2016-2017

Dennis, Douwe, Thijs, Jan-Peter en Piet dank namens de vereniging voor jullie inzet !

Martijn
coördinator Arbitragezaken