Nog slechts een wedstrijd voordat we het koude veld mochten inruilen voor de warme zaal. Naja koud… 16 graden en een fel zonnetje. Prima weertje om een balletje te gooien. Het massaal toegestroomde publiek had wel zin in een leuk korfbalpotje. Helaas bleek na nog eens goed kijken dat het vooral supporters van Fortis waren. Dat is toch wel jammer bij een thuiswedstrijd, maar dit deerde het zo ervaren Swift 3 uiteraard niet.

Tijdens de voorbespreking bij Swift 3 bleek er iets vreemds aan de hand. De journalisten die een glas tegen de deur hielden in de hoop iets op te vangen hoorden termen als ‘saai’ en ‘voorspelbaar’ vallen. Dat klonk niet echt als een positieve voorbereiding. Echter leken de spelers extra gemotiviteerd te bespreekruimte uit te komen. Enkele journalisten probeerden via de coach te achterhalen wat er precies besproken was maar de coach reageerde enkel met een opmerking “wacht maar af”.

Iets na 13u werd de wedstrijd ingefloten en Swift 3 schoot direct uit de startblokken. Aanvallen met 4, 5 of zelfs 6 goede kansen waarbij Fortis geen enkele grip op kreeg. Ook vielen de doelpunten al snel in de wedstrijd. Demi schoot na 2 minuten de 1-0 binnen en Marjolein maakte daar een minuut later al 2-0 van. Een kwartiertje later stond er al een 7-1 voorpsrong op het scorebord met wellicht nog opvallender ook zeven verschillende doelpuntenmakers. Fortis had geen idee wat hun overkwam, ze werden namelijk compleet weggespeeld. Helaas slopen er bij Swift 3 ook wat foutjes in het spel en kende ze een doelpuntloze fase. Fortis profiteerde hier optimaal van en speelde zichzelf terug naar een 7-5 stand. Voor Swift 3 was dit het moment waarbij de scherpte terug keerde. Een dominante fase van zo’n tien minuten zorgde ervoor dat het met rust al 11-5 stond. Swift 3 leek te genieten. Veel verschillende doelpuntenmakers, leuk creatief spel met vooral ook mooie doelpunten waarbij soms degene van de assist nog harder juichde dan de doelpuntenmaker. Iets om vast te houden voor die tweede helft.

De 2e helft kwam iets moeizamer op gang. In de eerste twintig minuten viel er slechts één doelpunt aan beide kanten. Maar toen was er Mireille die van een flinke afstand met bal naar binnen knalde en met een doorloopbal de 13-6 scoorde. Bij Fortis begonnen ook wat doelpunten te vallen waardoor het qua doelpunten redelijk gelijk op bleef gaan in de slotfase. En er werd zeker nog wel wat gescoord naar het einde toe. Een van de mooiste doelpunten van de wedstrijd werd in de laatste minuut gemaakt. Jessica won een duel en Ronaldinho was op topsnelheid naar binnengeklapt terwijl Fortis naar de andere kant liep. Met een noodgang van zeker 6 km/h wist Ronaldinho de pass van Jessica te verzilveren met een keurige doorloopbal. Enige kritiek was dat hij de bal niet nog tussen zijn benen doorhaalde en deze even achterlangs zijn lichaam had gehaald voordat hij de 17-10 op het scorebord zette.

De journalisten probeerden tijdens de 3e helft nogmaals te achterhalen wat er besproken was maar zowel de aanvoerder als coach waren niet meer in staat om commentaar te geven. Blijkbaar ging de wedstrijd in de 3e helft gewoon door. Uit onbetrouwbare bronnen is vernomen dat ook de 3e helft is gewonnen door Swift 3. Echter wel zeer nipt. Volgende week gaat Swift 3 als Swift 4 de zaal in en willen ze de lijn die nu is ingezet doortrekken om in de zaal wel mee te kunnen strijden om het kampioenschap.

Scores Swift: Ronald 5x, Marjolein 3x, Steven 3x, Ingmar 2x, Demi 1x, Jessica 1x, Remi 1x, Mireille 1x

Volg ons op: https://swifthelden.wordpress.com