Vorig weekend (09/10 januari) was de zaalcompetitie halverwege (7 rondes gespeeld) en dus tijd om de balans op te maken hoe we staan met de verplichte scheidsrechterslevering (rompregeling).

Nog even de cijfers :

1. Minimaal te leveren scheidsrechters – geen minpunten  : 29 wedstrijden
  2. Minimaal te leveren scheidsrechters – geen boete : 39 wedstrijden
  3. Minimaal te leveren beoordelingen – geen boete :  9 wedstrijden
  4. Totaal te leveren (incl beoordelingen) – geen boete : 48 wedstrijden

Halverwege is de stand van zaken als volgt :

Gefloten wedstrijden : 19
Beoordeelde wedstrijden : 8

Ten opzichte van 1e target (minpunten) is de stand halverwege dus positief. Bij target 2 is de balans na 7 speelrondes net onder het gemiddelde. Gelukkig mag dit target aangevuld worden met beoordelingen, dus totaal moeten er 48 geleverd worden, dit mag uiteindelijk dus ook 35 scheidsrechters en 13 beoordelingen zijn.

Bij gefloten wedstrijden moet opgemerkt worden dat er al 3 thuiswedstrijden in het wedstrijdkorfbal (2x S4, 1 x C1) door ons zelf gefloten werden. Deze tellen ook mee in het aantal gefloten wedstrijden voor de rompregeling.

Een bedankje naar onze KNKV-scheidsrechters Dennis Plantinga, Douwe Oostinga & Thijs Soeting, alsmede beoordelaar Jan-Peter Pouwer die voor deze aantallen zorgen. Ook Youri de Back en Hans Soeting bedankt voor fluiten van de thuisduels.

Al met al is de balans krap, zou bijvoorbeeld één van onze scheidsrechters geblesseerd raken dan heeft dat direct invloed op het eindresultaat. Ook moet er rekening mee gehouden worden dat scheidsrechters niet elk weekend fluiten. Vorig weekend waren alle 3 onze scheidsrechters een weekend vrij en dan slinkt meteen de marge tov het uiteindelijke target !

Categorieën: BestuurOverigTC