Al enkele weken staan er regelmatig spelregelvragen op de site van Swift. Dat is natuurlijk niet zonder reden. Sinds begin van dit seizoen is namelijk de site http://www.korfbalmasterz.nl geïntroduceerd. Op deze site kun je (online) je Korfbal Spelregelbewijs halen en oefenvragen maken om je voor te bereiden op dit examen. De vragen die op de Swift-site te vinden zijn komen allemaal van KorfbalMasterz.nl

Spelregelbewijs

Het KNKV heeft het spelregelbewijs geïntroduceerd om de spelregelkennis onder spelers te vergroten. Dit met als doel om sportiviteit en respect naar tegenstanders en scheidsrechter te vergroten. Het KNKV denkt erover na om het spelregelbewijs in de toekomst voor iedereen van 14 jaar en ouder verplicht te gaan stelllen !
Het spelregelbewijs vervangt tevens de basismodules A en B, dus wil je je scheidsrechtersdiploma gaan halen, dan moet je ook het spelregelbewijs gehaald hebben

Wat doen we bij Swift ?

Het bestuur en de TC van Swift zijn van mening dat kennis van de spelregels de sportiviteit, het respect naar medespelers, tegenstanders en scheidsrechters bevordert. Dit zal uiteindelijk ook het spelplezier alleen maar vergroten. Het bestuur en de TC willen dan ook stimuleren dat alle (actief spelende) leden van 14 jaar en ouder het spelregelbewijs gaan behalen. We roepen iedereen op, maar zullen (vooralsnog) de junioren actief gaan stimuleren.

Spelregelavond voor A-jeugd

Op woensdag 25 november worden alle junioren (A1 en A2) om ca. 20.00 uur (na de training) in het clubhuis verwacht. De avond zal ca 30 min duren, jullie krijgen een uitleg van hoe Korfbalmasterz.nl werkt en wat er van jullie verwacht wordt. Ook doen we een korte spelregelquiz om te zien hoe het nu met jullie kennis staat. Tevens zal er aandacht besteed worden aan het fluiten bij jeugdwedstrijden, waar het merendeel van de junioren voor zijn ingedeeld.
Koffie, thee etc en wat lekkers staat klaar.
Natuurlijk zijn anderen ook van harte welkom, kun je niet dan svp even afmelden bij martijn@kvswift.nl

Korfbalmasterz.nl – zelf aan de slag?

stappen Korfbalmasterz

Geen A-junior en wil je ook het spelregelbewijs halen? Dat kan. Mail naar martijn@kvswift.nl je naam om je activatiecode te ontvangen, de rest doe je thuis online achter de computer of tablet.

Om het spelregelbewijs te behalen moet je 5 levels door, voordat je bij het uiteindelijke examen komt. In elk level krijg je 10 vragen, telkens moet je er meer goed hebben, tot 9 goede antwoorden in level 5. Elk level kun je zo vaak herhalen als je wilt, je krijgt altijd te zien wat je fouten waren. als je level 5 hebt behaald, kun je door voor het examen. In het examen krijg je 20 vragen waarvan er minimaal 16 goed moeten zijn. Deze vragen zijn random, maar wel uit dezelfde lijst van vragen uit de levels.

Voordat je aan de slag gaat adviseren we echter om met de oefeningen aan de slag te gaan. Er zijn 20 categorieën waarin je telkens 10 vragen krijgt. Na afloop krijg je altijd te zien welke vragen je fout had én wat het goede antwoord had moeten zijn. De vragen uit de oefeningen komen terug in de levels en het examen.

Stimulans

Voor de eerste 3 junioren én de eerste 3 senioren die hun spelregelbewijs halen stelt het bestuur een leuke verrassing beschikbaar !