Van 03 t/m 11 oktober is het de jaarlijkse ‘week van de scheidsrechter’ . Het belang hiervan behoeft geen verdere uitleg, zonder #scheidsbedanktscheidsrechter geen wedstrijd….

Eén van de onderdelen is de campagne ‘Geef elkaar de hand’, waarbij bevorderd wordt dat iedereen (spelers, coaches, etc) de scheidsrechter zowel vóór als na de wedstrijd de scheidsrechter een hand geven. Op topniveau gebeurd dit al vaak wel, maar op lagere / jeugd niveau’s vaak nog niet.

Swift steunt deze campagne nadrukkelijk en wil dan ook alle coaches/aanvoerders verzoeken zaterdag 03 oktober a.s. er op toe te zien dat alle spelers de scheidsrechter (zowel bij wedstrijd- als breedtekorfbal) voor en na de wedstrijd een hand geven. En laten we hier vervolgens een gewoonte van maken (als het dat al niet is) en dit niet beperken tot alleen de week van de scheidsrechter !

Categorieën: BestuurTC