Na het toetje (met goede afloop) voor Swift 1 zit het veldseizoen er weer op. We mochten een groot aantal kampioenen huldigen van senioren tot jeugd: Swift 3, Swift 5, Swift A1, Swift A2, Swift C2, Swift C3, Swift D2, Swift F1. Een schitterend lijstje! Swift A1 haalde behalve het kampioenschap ook de bekerfinale tegen DeetosSnel A1; helaas werd deze wedstrijd verloren, maar dat is geen schande tegen een Ahoy-finalist. Maar ook de handhaving van Swift 1 en 2 zijn belangrijk om de jeugd die doorschuift zich op niveau te laten doorontwikkelen.

Het einde van een seizoen betekent ook dat wegen van spelers en vereniging scheiden, maar tegelijkertijd melden nieuwe leden zich aan of komen leden terug na afwezigheid en blessures!

Bij de senioren nemen we om verschillende redenen afscheid van o.a. Kris, Lennart en Roos, bij de A’s van onder andere Ricardo en Elif; spelers die allemaal vele jaren met plezier en veel inzet in de selectieteams hebben gespeeld. We wensen hen veel succes bij hun nieuwe/andere uitdagingen en bedanken hen voor vele jaren inzet voor de club! Wie weet kruisen onze paden zich in de toekomst weer. Uiteraard geldt dit ook voor andere leden die stoppen met korfballen. We hopen dat jullie kunnen terugkijken op een leuke periode bij Swift!

Geen wedstrijden zonder scheidsrechters! Ik denk dat we het belang van het leveren van scheidsrechters, zeker de ‘neutrale’, wel eens onderschatten. Als we niet voldoen aan onze verplichting heeft dit consequenties op  sportief gebied in de vorm van puntenaftrek. Dit jaar heeft een groep scheidsrechters, beoordelaars, waarnemers met veel inzet veel werk verzet voor Swift (en daarmee zelfs geld verdiend voor de club!). Veel dank!

Ook de wedstrijdsecretariaten bedanken wij voor hun werk; alle ploegen wekelijks compleet laten spelen, blijft een uitdaging. Afgelopen seizoen hebben veel spelers op de vragen van de wedstrijdsecretarissen positief gereageerd. Fijn om als vereniging op elkaar te kunnen rekenen als dat nodig is.

Voor nu: dank voor ieders bijdrage op welk vlak dan ook en geniet van een welverdiende vakantie!

TC- Swift (Hans, Steven, Ivo, Pieter)

Categorieën: TC