Swift F2 thuis tegen Top F4 kan gespeeld worden DANKZIJ EEN SCHEIDSRECHTER VAN ONDO!

De eerste wedstrijd van 2015 begint stormachtig.

Aller eerst brengt het bord bij de ingang verwarring. Korfbal Swift staat specifiek vermeld in de gymzaal.
Ik veronderstel dat Ondo thuis in de hal speelt dus beginnen we aan een speurtocht door het Sportcomplex naar de gymzaal.
Op zich is de gymzaal een prima ruimte omdat de lijnen hier al duidelijk uit liggen.
De ouders helpen met de korven en ik haal de ballen uit de hal. Daar blijkt dat er wel genoeg plaats is om te spelen in de hal en waarschijnlijk de ministars van Swift in de gymzaal moeten spelen. Dus verplaatsen we onze spullen naar de hal. Terwijl de ouders weer alles opruimen – dank hier voor -. Top F4 is inmiddels ook gearriveerd.
We zijn door deze speurtocht helemaal warm gelopen en nu moeten we even wachten tot er een korf is waarop we kunnen inschieten.
We zoeken naar het zesde Swift shirtje, dat niet in de shirtjestas blijkt te zitten. En ook niet boven water komt. Gelukkig heeft Mylène een eigen oranje shirtje in haar tas zodat we allemaal in het oranje kunnen spelen.

We lijken er klaar voor te zijn … Zaalwacht Ondo vraagt wanneer we kunnen beginnen … ja, maar waar is onze scheidsrechter? Jouke uit A1 is in geen velden of wegen te bekennen!
Mirella die op het veld naast ons met Swift F1 uit tegen Ondo speelt, belt op. Jouke is er niet. In de hele zaal geen enkel Swift mens dat ons kan of wil fluiten …
Gelukkig is Lars Dekker van Ondo zo vriendelijk om ons uit de brand te helpen!!! De held van onze wedstrijd.

Isabella is goed uitgerust na haar vakantie en scoort al snel 2 – 0. Joyce de Ridder, de coach van Top, schreeuwt de longen uit haar lijf om haar ploeg zo ver te krijgen om ook te scoren. En dat gebeurt. 2 – 1. Jaap maakt direct 3 -1. Hoewel het in het begin weer meer lijkt op de kermisattractie “schieten op de korf”, wordt er verder in de wedstrijd goed samen gespeeld. Er wordt gekeken naar kansen en ik zie ook het vrij lopen, dat we tijdens de training hebben geoefend terug komen in het spel. Christophe onderschept goed en Isabella is op schot.

IMG_0123_2

We gaan de rust in met 6 – 1. Top gebruikt hun “superspeler” goed en ze scoren na de rust achter elkaar. Het staat 6 – 3. Christophe wordt getekkeld en komt slecht neer. Terwijl hij verzorgd wordt aan de kant, komt Jaap er voor hem in. Loïs en Aram hebben mooie kansen. Mylène en en Isabella scoren nog een keer en als de scheidsrechter af fluit is het 8 – 4.
We scoren 4 van de 12 strafworpen. En dan is de wedstrijd echt klaar. We hebben goed samen gespeeld. En weer eens gewonnen! We bedanken Top voor de wedstrijd en de scheidsrechter voor het fluiten en gaan dan lekker douchen.

Volgende week moeten we weer tegen Top F4. Een uitwedstrijd dit keer. Hopelijk hebben we dan weer zo’n zuiver schot en spelen we weer net zo goed samen als vandaag!

Nicolette