Net als vorig seizoen zullen ploegen dit veldseizoen zelf de kleedkamers schoonmaken. Omdat wekelijks een grote schoonmaak niet nodig blijkt zullen we ploegen nu voor twee weken verantwoordelijk maken voor de kleedkamers. In de eerste week graag een grote schoonmaak, in de tweede week graag de kleedkamers netjes opgeruimd houden, zand aanvegen en wc-papier aanvullen.

Samenvattend:

  • Elke twee weken wordt een ander team verantwoordelijk gesteld voor de schoonmaak van de kleedruimtes. Dit omvat de kleedkamers thuis en uit, de scheidsrechterskleedkamer, en de hal.
  • De verantwoordelijke ploeg dient de kleedruimtes in die tijd één keer grondig schoon te maken, bijvoorbeeld na de eigen training.
  • Naast deze schoonmaak is het team ook verantwoordelijk voor het netjes houden van de ruimtes gedurende deze periode, bijvoorbeeld door het aanvegen van de kleedruimtes en de hal na de eigen wedstrijd op zaterdag, legen van vuilniszakken, of aanvullen van wc papier.

Hierbij vinden jullie de werkinstructies en het rooster.

Schoonmaakinstructies Kleedkamers kv Swift

De schoon te maken ruimtes zijn: kleedkamers (thuis en uit, inclusief toiletten), scheidsrechterskleedkamer en hal.

1. Voorbereiding:

  • Verzamel alle benodigde schoonmaakmaterialen en -middelen.
  • Draag waar nodig geschikte bescherming zoals handschoenen of schort.

2. Prullenbakken legen:

  • Leeg alle prullenbakken in de kleedkamers, hal, en toiletten.
    • Gooi gelijk achtergebleven spullen weg (shampoo/ zeep/ gel)
    • Achtergebleven kleding op kledinghaak en na één week weggooien.
  • Vervang de vuilniszakken indien nodig.
  • Plaats het afval in de buitencontainer.

3. Toiletten reinigen (5x):

  • Maak een emmer met Glorix aan en verdeel deze over de 5 toiletten, laat inwerken om vervolgens te schrobben.
  • Reinig de buitenkant van de toiletten, inclusief de zitting en deksel, met groene zeep.
  • Vul toiletpapier aan (2 rollen per toilet)

4. Wastafels, banken en kapstokken (5x):

  • Maak een emmer met groene zeep aan.
  • Reinig de wastafels, spiegels, zitbanken en kledingrekken.

5. Vloeren (kleedkamers, douches en hal):

Aanvegen:

  • Veeg de vloeren in de kleedkamers en hal aan om los vuil en stof te verzamelen.
  • Focus op hoeken en onder banken.

Dweilen:

  • Maak twee emmers water aan. Eenmaal met groene zeep, volgens de instructies op de verpakking.
  • Dweil de vloeren grondig. Vervang het water indien het te vuil wordt.
  • Maak de roosters van de afvoerputten in de douches schoon.
  • Schrob de douchevloeren met een harde borstel.

6. Zaterdagse controle na thuiswedstrijden:

  • Inspecteer de kleedkamers en hal. Verwijder zichtbaar vuil en veeg indien nodig aan.
  • Controleer de prullenbakken en leeg deze indien nodig.

Benodigdheden:

  • Veegblik en borstel (in berging)
  • Dweil en emmer (in kast van de boiler)
  • Toiletborstel (aanwezig in elk toilet)
  • Schoonmaakmiddelen: Glorix (chloor), groene zeep
  • Beschermingsmiddelen: handschoenen (en eventueel een schort)
  • Vuilniszakken (in berging)
  • Toiletpapier (in berging)

Rooster schoonmaken kleedkamers

WeekDagenTeam
36-372 t/m 15 septemberSwift  1
38-3916 t/m 29 septemberSwift 2
40-4130 september t/m 13 oktoberSwift 3
42-4314 oktober t/m 27 oktoberSwift 4
Categorieën: Beheerscommissie