Na weken van “blijf zo veel mogelijk thuis” mogen de jongste kinderen weer bijna naar school en mag de jeugd in zijn geheel weer buiten sporten, al zijn er wel voorwaarden aan verbonden om het verantwoord te laten verlopen. We kunnen er daardoor nog niet vol tegen aan, maar we zijn blij dat er in ieder geval door de Kangoeroes tot en met de A’s weer getraind kan worden. In dit bericht lees je wat we hebben afgesproken om dat mogelijk te binnen de regels die gelden. We hebben gebruik gemaakt van het protocol van de KNKV. We drukken jullie op het hart dat deze maatregelen strikt nageleefd worden. Er kan toezicht gehouden worden op de wijze waarop we invulling geven aan deze mogelijkheid om de jeugd weer te laten sporten. Alleen samen komen we verder!

Een aantal algemene afspraken gelden voor kinderen, ouders en trainers:

• Blijf thuis bij 1 van de volgende symptomen: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Blijf ook thuis als thuis iemand koorts (vanaf 38 graden) heeft.
  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar, hoe leuk je het ook vind elkaar weer te zien. Schud dus geen handen!
  • Als je moet hoesten doe het in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • De kleedkamers zijn gesloten, dus kleed je thuis om… en ga vlak voor je naar de training gaat nog even naar de WC.
  • Neem zelf wat te drinken, ook de kantine is gesloten.
  • Ouders zijn helaas niet welkom op het complex; kinderen kunnen worden gebracht tot het hek bij de parkeerplaats. Daar worden de kinderen begeleid door iemand van Swift naar het veld. Uitzondering is van toepassing voor kinderen onder 6 jaar. Na de training worden de kinderen terug naar het hek begeleid, waar ouders hen weer kunnen ophalen.
  • Kom niet te vroeg naar de Sprong, want je mag het veld niet op. Kom maximaal 10 minuten voor de start van de training. En kom zeker niet te laat!
  • Tijdens de trainingen is er een corona-coördinator aanwezig die toezicht houdt op het naleven van de regels en is aanspreekbaar voor vragen (draagt een hesje).
  • Het spelmateriaal wordt ontsmet na iedere training.
  • Je komt alleen naar de Sprong als je training hebt volgens het rooster. Let ook op het trainingsrooster, ploegen worden zo veel mogelijk verspreid over de velden.
  • Blijf niet hangen na de training, ga direct naar huis.

Er zijn twee categorieën die weer mogen trainen: Kangoeroes t/m D en C t/m A waarvoor andere specifieke punten gelden.

Kangoeroes t/m D

• Onderlinge wedstrijdjes zijn toegestaan.
  • Kinderen jonger dan 6 jaar mogen door een ouder naar het veld worden begeleid.
  • De trainers houden anderhalve meter afstand ten opzichte van de kinderen en elkaar.

C t/m A

• Spelers en speelsters houden voor, tijdens en na de training minimaal anderhalve meter afstand.
  • A-spelers die 19 jaar zijn mogen niet trainen of aanwezig zijn

Met de trainers is overleg gevoerd over de invulling van de training. Nogmaals het zal anders dan anders zijn, maar we maken het met veel plezier mogelijk om de teams weer te laten sporten met elkaar. Zo houden we contact, blijven we fit en kijken we weer naar voren. Vooralsnog beginnen we met één training per week. Na een aantal weken zullen we zien hoe de ontwikkelingen dan zijn en of dat kan leiden tot het eventueel organiseren van twee trainingen voor de teams die dat gewend waren.

We wensen jullie allemaal weer veel plezier toe bij de trainingen! De trainers kijken er weer naar uit om te mogen trainen en rekenen op jullie komst.

Mocht je vragen hebben neem dan gerust contact op via info@kvswift.nl

Categorieën: BestuurTC