Na de nederlaag tegen koploper Fiks, moet Swift blijven winnen om aan te blijven haken. VEO was afgelopen zaterdag een gewillig slachtoffer voor de Middelburgers. Waar andere ploegen zich nog wel eens (bijna) verslikten in de Haagse bluf van de Voorburgenaars, had Swift geen kind aan de thuisploeg. Dat het momenteel rommelt in de selectie van VEO – drie basisspelers waren buiten de basisopstelling gelaten – had daar zeker mee te maken. Maar het zou Swift tekort doen, om het zeer goede spel in de eerste helft niet te benoemen. Het begin van de wedstrijd ging nog gelijkop, maar na de 3-3 gaf Swift gas, sloeg een gat van 5 punten (4-9) en gebruikte de thuisploeg als speelbal. VEO werd volledig overklast, waardoor al voor rust de wedstrijd gespeeld was, ruststand 7-18. Stephan den Boer had hierin een groot aandeel, hij maakte er uiteindelijk 11. VEO kon ook na rust Swift niet bijbenen en zo kon de uitploeg de wedstrijd rustig uitspelen. Trainers Dennis Plantinga en Matthijs Pagé hadden hierdoor de mogelijkheid om een aantal wisselspelers de kans te geven en maakten daar dan ook gebruik van. De Middelburgers haalden uiteindelijk de dertig doelpunten niet, maar dat was van minder belang, eindstand 14-26. Door het verlies van concurrent Sporting Delta tegen KVS, stijgt Swift naar plaats drie en is de thuiswedstrijd tegen KVS een sleutelpartij. Omdat de concurrentie volgende week allemaal relatief eenvoudige tegenstanders heeft, moet Swift komende thuiswedstrijd winnen om in de titelrace te blijven.

Categorieën: Wedstrijdverslagen