Op 3 januari 2019 is Huug Joziasse overleden, erevoorzitter van onze vereniging en vader, schoonvader en opa van onze leden Carla, Jan-Peter, Mirella en Lisanne Pouwer en van onze oud-leden Peter Joziasse, Jan Louwerse, Matthijs Pouwer en Koen en Rosa Louwerse.

Voordat hij voorzitter van Swift werd, werkte Huug als voorlichter bij energiebedrijf PZEM. Na zijn vervroegd pensioen werd hij in 1985 voorzitter van Swift. Huug kon zo veel van zijn tijd, kennis en kunde voor de club inzetten.

Met veel succes, in het eerste jaar van zijn voorzitterschap steeg het aantal leden van 250 tot 300 leden. In de volgende jaren van zijn voorzitterschap groeide Swift tot 350 leden.

Ook sportief ging het tijdens zijn voorzitterschap zeer goed, met als hoogtepunt in 1989 de promotie van Swift 1 naar de hoofdklasse zaal, destijds het hoogste niveau van Nederland.

Zijn kennis en enthousiasme bracht hij met elan over op de Swiftianen. In en om het toen nieuwe clubhuis werden veel activiteiten georganiseerd. Hij was ervan overtuigd dat sportieve resultaten mede door een goede clubsfeer bereikt werden.

Voor zijn verdiensten voor onze vereniging werd hij na zijn aftreden in 1989 benoemd tot erevoorzitter.

Categorieën: Bestuur