Eeke Hoogenboom heeft van jongs af aan bij Swift gespeeld. De laatste jaren reisde ze veel heen en weer tussen Utrecht en Middelburg. Afgelopen seizoen speelde ze in Swift 3, maar vanaf dit seizoen gaat Eeke vanwege een nieuwe baan in Utrecht de uitdaging aan bij Ovvo in Maarssen. We spreken Eeke over haar overstap en haar tijd bij Swift.

Je hebt de overstap naar Ovvo gemaakt, vanwaar de keuze om Zeeland en Swift te verlaten?

De afgelopen jaren heb ik in Utrecht gestudeerd, maar omdat ik ook graag nog vaak in de weekenden naar mijn ouders in Middelburg kwam, was het lastig om full-time in Utrecht of bij Swift te gaan korfballen. Gelukkig was het bij Swift niet erg om alleen bij de wedstrijden aan te sluiten, terwijl ik trainde bij de studentenkorfbal. Nu heb ik hier (in Utrecht) een baan gevonden en is het moeilijker geworden om deze korfbalsituatie vol te houden, dus daarom ben ik gaan kijken naar wat de mogelijkheden in Utrecht en omgeving zijn.

Waarom heb je specifiek voor Ovvo gekozen als club?

Ik kende Ovvo al qua naam omdat ik wist dat Naomi (Zuidweg) en Roos (Duvekot) daar hebben gespeeld. Toen ik een keer vrijblijvend mee ging trainen bij Ovvo 4 vond ik ook de mensen heel leuk, eerlijk gezegd voelde het een beetje als spelen bij Swift 4 (leuke en ervaren mensen, leuk niveau, maar niet al te veel verplichtingen). Ik twijfelde nog of ik echt de overstap wilde maken, maar toen werd ik gevraagd om ook een keer bij de selectie mee te trainen. Toen iedereen daar ook nog eens heel aardig en verwelkomend bleek te zijn, was ik om. Plus het leek me natuurlijk een enorme uitdaging om hoger niveau te gaan spelen.

Wanneer ben je bij Swift begonnen en hoe kwam je er terecht?

Als kind ben ik bij de F2 begonnen met Miranda Meeuwse als coach en techniektraining van Paul Sanderse (‘denk bij een doorloopbal aan een strak lijntje dat tussen je knie en de bal gespannen is’). Ik kwam bij Swift omdat mijn broers erbij zaten en ik korfbal gelijk leuk vond.

Welke teams heb je doorlopen bij Swift?

F2, E1, D1, C1, A1, S2, S3, S4.

Wat is jouw mooiste herinnering bij Swift?

Als kind waren de Hemelvaartstoernooien altijd wel het leukste feest van het jaar: dat je met elkaar een kamp van tassen en handdoeken maakte en in de middag een lekkere hamburger met uitjes kreeg. Oh en natuurlijk het Wie is de Mol-kamp wat Dennis Plantinga vroeger organiseerden.

Wat ga je het meeste missen aan/bij Swift?

Na een wedstrijd met elkaar een drankje doen op het zonnige terras terwijl we de wedstrijd nabespreken, maar ook met/om elkaar moeten lachen. Bij Swift 4 was ik een tijdje wel een van de jongsten, maar het leuke is dat je leeftijd er dan helemaal niet meer toedoet.

Je bent bij Swift ook al een aantal jaar wedstrijdsecretariaat geweest, kun je daar iets over vertellen?

Ik klaagde er vooral veel over, maar uiteindelijk was het echt niet zo’n vervelende taak :).

Om af te sluiten, wat is jouw voorspelling/verwachting voor dit seizoen bij Ovvo?

Ik ben zelf op dit moment nog een beetje aan het opbouwen omdat ik mijn knie wat overbelast heb tijdens de eerste weken, maar hopelijk ben ik weer 100 procent fit voor het zaalseizoen. Ik zou het voor Ovvo 1 heel mooi vinden als we op het veld bovenaan of middenmoot kunnen eindigen, en in de zaal gaan we alles op alles zetten om te promoveren.

We zijn als Swift dankbaar voor de inzet van Eeke binnen én buiten de lijnen bij onze vereniging. We wensen haar ontzettend veel succes bij Ovvo!

Categorieën: Overig