Ben jij een jonge, actieve en gemotiveerde jeugdtrainers? En wil je aan de slag met het thema ledenwerving? Dat kan met het MDT-traject ‘Next Generation Korfbaltrainers’ van het KNKV!

Maatschappelijke Diensttijd (MDT)
Maatschappelijke Diensttijd (MDT) is een landelijk programma vanuit het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Dit programma biedt jongeren de kans om via een speciaal traject hun talenten te ontwikkelen. Ook vanuit het KNKV is er zo’n traject, dat veel mooie kansen biedt voor jongeren en verenigingen. Kosteloos aanmelden is vanaf nu mogelijk!

Wat houdt het traject in?

In het door het KNKV ontwikkelde MDT-traject, staat lesgeven centraal. De deelnemende jongeren zijn tussen de 16 en 27 jaar oud en gaan, met ondersteuning van hun vereniging en KNKV-experts, aan de slag met het geven van korfballessen aan kinderen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar oud. Tijdens deze lessen maken kinderen kennis met korfbal en worden ze zich bewust van de gendergelijkheid die aan korfbal verbonden is. Het doel is om kinderen te enthousiasmeren lid te worden van een korfbalvereniging.

Het traject bestaat uit 30 uur, waarin er natuurlijk lessen worden voorbereid en gegeven op scholen en/of bso’s. Ook verzorgen de jongeren twee vervolgtrainingen op de vereniging. De deelnemers worden hierbij ondersteund door professionals, bijvoorbeeld via clinics en workshops.

Wat levert het op?

Next Generation Korfbaltrainers #MDT is voor jongeren een unieke kans om kosteloos hun skills verder te ontwikkelen. Daarnaast krijgt iedere deelnemer die het traject succesvol afrondt een beloningspakket, met daarin onder andere een paar Mizuno-schoenen, een KNKV T-shirt en een JBL-box. Ook maken deelnemers kans op andere gave prijzen.

Ook voor verenigingen is er veel winst te behalen. De jongeren worden in het traject namelijk intensief begeleid en leren dingen die ze binnen de vereniging toe kunnen passen en over kunnen dragen op andere kaderleden. Daarnaast gaan ze door de lessen op de basisscholen en/of bso’s in de omgeving, aan de slag met ledenwerving. Uiteindelijk profiteert de vereniging dus ook!

Heb jij interesse?

Laat het de TC dan even weten en dan kunnen wij je aanmelden. Je kunt je als individueel aanmelden of als duo. Mailen kan naar tc@kvswift.nl

Categorieën: Overig