Het sportweekend van C3 begint op donderdagavond op de schaatsbaan waar Liam, Micah, Aysima, Lena, Carmen, Kiki & Daimy de nodige rondjes maken.

Na nog een schooldag verzamelen we vrijdag om vijf uur bij Jolanda. Gelukkig is Novah weer fit en zijn Dani en Alejandro ook van de partij.

Het eerste uur is het een gezellig kippenhok, waar Jolanda en Miranda, als ingestapte trainers vanaf de zaalcompetitie, nader kennismaken met de ploeg.

Rond 6 uur vertrekken Liam en Jolanda naar de frietboer om de bestelling op te halen. Na het eten is het tijd voor het echte werk en wordt de ploeg in 2 teams verdeeld. De teams krijgen benaderingsvragen, werken lijstjes af om zoveel mogelijk landen, korfbalploegen, jongensnamen, YouTubers en Efteling attracties te verzinnen. Ook raden de teams namen/voorwerpen die door captains Dani en Liam vakkundig worden omschreven. Tussen de spellen door wordt het gezamenlijke bomspel gespeeld, waarbij iedereen, onder druk van tijd, om en om vragen moet beantwoorden over allerlei onderwerpen. Helaas heeft Novah de pech na Alejandro aan de beurt te zijn…..bij hem ontploft de bom 4x. Alle spellen leveren punten op, de uiteindelijke winnaars van de avond zijn Dani, Daimy, Novah, Micah en Carmen. Voordat we huiswaarts keren laten we gezamenlijk hond Sil uit en gaan we letterlijk met een KNALLER naar huis.

Zaterdag spelen we de uitwedstrijd tegen KVK. Waar we tot op heden bijna alleen middagwedstrijden hadden, moeten we nu om 8.20 uur vertrekken. We staan dan ook nog niet “aan” bij de start van de wedstrijd. Dit resulteert in 6 gemiste strafworpen in de eerste helft. KVK schiet 7 keer van grote afstand en is een stuk efficiënter: dit betekent een 4-0 achterstand bij rust. In de rust bespreken we wat goed gaat en wat veel beter moet. In de tweede helft schieten we uit de startblokken, dat levert veel kansen op. In de verdediging zijn we er goed voor en durven we ook meer te sluiten. Alejandro heeft zijn vizier op scherp en scoort 2x. Na weer een gemiste strafworp, maakt Dani de aansluitingstreffer, 4-3. Er blijft helaas te weinig tijd over om de gelijkmaker te scoren. Toch wel een dompertje, want er had meer in gezeten. Gelukkig komt KVK nog een keer naar de Sprong, waar we revanche kunnen nemen.

Al met al vonden wij het een geslaagd weekend,

De trainers.