Na een zeer overtuigende veld competitie, met 6 overwinningen op rij, ging Swift E1 met veel vertrouwen het zaal seizoen in.

In de eerste drie wedstrijden treffen we tegenstanders waarvan we op het veld, na zeer spannende wedstrijden, twee keer wonnen. Eerst fortis: gelijk spel, dan Tjoba: na 35 minuten aan de verkeerde kant van de score, toch de overwinning er uit gesleept. Toen Top; na vele counters een duidelijk verlies.

Zaterdag gingen we voor een verre uitwedstrijd op bezoek bij het ongeslagen Ondo. Zehra, Florien, Babette, Roel, Thijs en Arendo hadden er zin in. In de warming up hebben we onze aansteunen nog eens extra geoefend en de scherpte in de duels benadrukt. Die scherpte zagen we terug in de wedstrijd, want in de eerste minuut werd het al 0-1. De wedstrijd ging heen en weer, waarbij Swift snelle counters plaatste en via afstandsschoten langzaam afstand nam van Ondo. Ondo had pech in de afronding maar speelde leuk mee. Vlak voor het eind van het eerste kwart maakten we de 0-5 en was het tijd voor een korte pauze.

Ondo mocht verder met superspeler (dat hebben de Zeeuwse verenigingen onderling afgesproken om zo de verschillen niet te groot te maken en de partij die achter staat een voordeel te geven). Met 4 tegen 5 was Swift E1 echter niet onder de indruk en liepen verder uit naar 0-8 met rust. In de rust benoemden we de goede punten en de leerdoelen voor de tweede helft (counters onderhands afronden en oefenen met voor-verdedigen). De wedstrijd eindigen met (minimaal) 13 goals werd als doel afgesproken.

Roel zag in de rust zijn opa, oud vedette van swift 1, op de tribune zitten en had bijzondere zin om nog wat goals te maken. Helaas was het zijn wisselbeurt en nam de rest van E1 het initiatief. We liepen verder uit op Ondo en gelukkig scoorde Ondo ook zijn eerste doelpunten. Wel zo leuk voor de wedstrijd. Ondertussen hadden alle Swift spelers al gescoord.

In het vierde kwart kwamen Roel en Zehra weer het veld in om de score nog verder op te voeren. Schoten uit een counter, schoten van de middenlijn, doorloopballen vanuit de 1-1 en een doorloopbal uit de ruimte, ze vlogen werkelijk allemaal binnen. Hierdoor einde de wedstrijd op 5-23. Een grote uitslag tegen een ploeg die nog steeds boven Swift E1 staat. De komende weken hopen we het spel en de afronding zo voort te zetten en steeds weer nieuwe dingen bij te leren.

Namens de trotse trainers

Mabel en Steven