Zo tegen het einde van ieder kalenderjaar proberen we voor alle leden en vrienden van kv Swift weer iets leuks te verzinnen. Dit jaar hebben we weer iets verzonnen waarbij we inzetten op duurzaamheid.
Samen met Duurzame Kerstbomen bestaat de mogelijkheid een mooie kerstboom te bestellen.

Duurzame Kerstbomen is een organisatie die de duurzaam gekweekte kerstbomen na de feestdagen definitief terug plant.

We leven in een tijd waarin een duurzame keuze steeds vaker vanzelfsprekend is. Je kunt je dan maar moeilijk voorstellen dat er nog jaarlijks 2,5 miljoen kerstbomen aan de straat worden gezet om vernietigd te worden.

Samen met Duurzame Kerstbomen kunnen we dit te veranderen!

Hoe werkt het?

1. Bestellen via duurzame-kerstbomen.nl

Alle geïnteresseerden kunnen binnenkort via een website een kerstboom uitzoeken. Vervolgens kies je een uitgiftepunt. Je betaalt € 10,00 statiegeld per boom, echter dit krijg je bij inlevering van de boom weer teruggestort of je kunt ervoor kiezen om (een deel van) dit bedrag te doneren aan de vereniging;

• Afhalen

Op een nader vast te stellen datum kan jij jouw duurzame boom ophalen bij het uitgiftepunt. TIP: neem een oud dekbedovertrek mee om je kerstboom in te vervoeren.

• Inleveren

Na de feestdagen lever je je kerstboom weer in bij hetzelfde uitgiftepunt.

Datum van inlevering zal nog worden gecommuniceerd. Het statiegeld wordt teruggestort op je rekening of kan worden gedoneerd aan Kv Swift. De ingeleverde bomen worden door een team van Duurzame Kerstbomen met kluit definitief terug geplant in de natuur.

Kies je boom. Hoe duurzaam wil je zijn?

Je kunt kiezen uit twee soorten bomen: de Servische spar mét kluit of de Nordmann zónder kluit. Dat is niet alleen een kwestie van duurzaamheid, maar ook van persoonlijke smaak.

De prijzen van de bomen zullen iets hoger liggen dan bij de bouwmarkt om de hoek.

De belangrijkste reden is dat de bomen met aandacht voor het milieu worden gekweekt. Uiteraard zijn met het inzamelen en opnieuw planten ook extra kosten gemoeid. Duurzaamheid heeft een prijs.

En, met de aankoop van jouw Duurzame Kerstboom steun je kv Swift. Voor iedere verkochte boom ontvangen wij als vereniging een vergoeding (en jij kunt je statiegeld ook aan Swift doneren). Zo help je de natuur en spek je tevens onze clubkas.

Deze actie is een initiatief van korfbalvereniging Swift waarbij meerdere verenigingen op Sportcomplex De Sprong meedoen. We gaan er van uit dat we voor de toekomst deze actie kunnen continueren.

We zullen er alles aan doen om van deze actie een succes te maken, maar zijn daarbij wel afhankelijk van uw bereidheid te investeren in een duurzame boom.

Wij hebben er zin in!

Vriendelijke groet,